• LiliLo

    Tidiga graviditetstecken???

    Hej alla! Jag är ny här men jag hade så gärna fått ta del av era tankar kring detta. 

    Jag är 26 år hade oskydsat sex några gånger under ägglossning som nu var 1,5-2 vecka/veckor sedan. Jag vet att det typ är omöjligt att få symptom redan men min kropp känns annorlunda. 

    Jag är yr, illamående, har typ "mänsvärk" ibland, ömma bröst osv. Jag får ont i livmodern efter orgasm. Jag vet att detta kanske låter helt galet men undrar om någon annan varit med om något liknande? Att tecken visat sig så fort? Eller vad skulle ni gissa att detta kunde vara?

    Är så tacksam om någon skulle vilja dela med sig av sina tankar. :)

  • Svar på tråden Tidiga graviditetstecken???
  • Elist95

    Min första graviditet skedde oplanerat så det fanns inte i mina tankar alls. Mitt absolut första tecken som fick mig att reagera var extremt ömma bröst och bröstvårtor. Jag kunde inte ens röra utanpå bhn så ömma var dom. Jag trodde det berodde på att mensen var påväg men när den sen inte kom så la jag ihop ett och ett. Plussade starkt i v5 på kvällsurin, nästan på pricken tre veckor efter samlaget som gjorde mig gravid. Fick efter det mer och mer symptom som illåmående, kräkningar, kramper på natten och dagtid, trötthet och ökad aptit. Behövdes tyvärr sluta i abort då det inte var rätt tid i livet för ett barn, och utan fast partner. 


    Vet att det är svårt och vänta och man inbillar sig mycket, men försök att inte tänka på det och invänta BIM. Testa tidigt om du vill men risken att du blir besviken är stor om det är negativt för tidigt. Försök ha is i magen till BIM och se om mensen kommer eller ej. Lycka till! 

  • Aliona

    Om det är 1,5-2 veckor sedan du hade ägglossning så borde du vara runt bim nu. Hur lång cykel har du? Hur som helst så kan man absolut börja få tidiga symptom då. Men har man så starka symptom och de beror på graviditet så har man tillräkligt med hcg i kroppen för att det ska ge utslag på graviditetstest. Ta ett test så vet du! 

  • Ceczev

    På mig kom ingen mens när den skulle och mina bröst blev ömma precis som vanligt men gick aldrig över.

    Tänker det snart börjar vara dags för mens?
    Iallafall jag kan också må konstigt i samband med det också.

    Men ta test😁

Svar på tråden Tidiga graviditetstecken???