Inlägg från: Anonym (tillsammans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tillsammans)

Tycker synd om min pappa så jag själv mår dåligt

Försök göra saker tillsamman med honom om det går. Ta med honom ut dit han vill och försök se till att han kan ha kvar gamla intressen. Om han är rullstolsburen (tror det av TS) så borde han ha rätt till färdtjänst med ledsagare.

Om han har särskilda intressen, kanske det går att föreslå för boendet att de har någon sådan aktivitet. Vissa boenden har volontärer, man kan efterfråga en volontär som kan prata med din pappa om sånt han gillar. 

Tänk såhär - att du och din syster ska underlätta för honom att få fortsätta med allt han tycker är roligt som han klarar av. Boendet har ansvar för att alla som bor där ska ha en ok tillvaro - har han det? Annars be om möte med boendet. 

• Anonym (tillsammans)
    Anonym (Anonymtjej) skrev 2023-01-22 21:44:32 följande:

Han har haft samma kläder i säkert 3-4 dagar nu för de inte kan ta hand om honom för han har så ont. när jag kom dit låt han på snedden och det såg så oerhört obekvämt ut. Det var det ju med sa han men röra honom går inte. Fattar inte varför man inte gör något. 

Två alternativ: antingen så gör de sitt bästa, men han säger nej för att han har ont. Eller så är det inte ett bra ställe. 

Be om ett möte där ni kan prata igenom hela situationen i lugn och ro. Han ska såklart så massivt med smärtlindring när han ändå är så sjuk.

Har du kontakt med anhörigstöd (på boendet om de har eller hos kommunen)? Det är ofta väldigt bra personer som har träffat många, många anhöriga och varit med om alla möjliga situationer. 

Om ni upplever att boendet inte gör det de ska och inte tar hand om honom, anmäl det! 
Svar på tråden Tycker synd om min pappa så jag själv mår dåligt