• Sat 21 Jan 2023 14:00
    3462 visningar
    1 svar
    1
    3462

    Interracial Dating

    Hej Alla här på familjeliv.

    Jag är inte säker på om jag har prickat in rätt kategori för detta ämne men hoppas ändå att det ska leda till intressanta disskussionen.

    Rubriken är "interracial Dating", tog en engelsk rubrik då jag inte kom på nån passande på svenska.

    Hur har ni upplevt dating, raggning eller vad ni vill kalla det i Sverige/Europa?

    Jag själv är adopterad från SydKorea och bott i Flera oilka Europiska länder, dejtat tjejer/kvinnor, mestadels Européer men har också upplevt en klar gräns som många kvinnor sätter gentemot att dejta Ost Asiater.

    Online dejting är ju en stor del i Dejting-samhället och här finns det statistik som ger Asiataiska männ en stor nackdel. 

    - Vi är inte manliga nog, Vi är små, Vi är introverta, Inget självförtroende osv...
    Jag kan känna att många kvinnor dejtar inte Asiatiska männ för att det skulle vara negativt för deras sociala status? 

    Är det att vi är fysiskt annurlunda ut gentemot den "Vita Mannen" så avskräckande för Europeiska kvinnor att dom endast ser fördomen?

    Eller är vi i Europa bara inte vana med Asian-European Dating?

    Eller är det helt enkelt så att vi Asiatiska männ, oavsett modell eller inte, inte är vackra, sexiga, manliga snygga nog för Västvärldens kvinnor?

    När vi ser på Media, Filmer osv. så finns det nästintill inga manliga Asiatiska förbilder?

    Detta är ju en väldigt subjektiv mening och flera faktorer spelar ju in.

    Peter

Svar på tråden Interracial Dating