Inlägg från: Mickezzz |Visa alla inlägg
  • Mickezzz

Spara barnbidraget

Vilket dravel, skattebetalarna betalar barnens sparande bla bla.

Har man råd att spara barnbidraget så har man en ordnad ekonomi, med ordnad ekonomi så brukar dom flesta ha ett bra arbete och en bra lön.
    och vad innebär det? Jo man betalar inkomstskatt troligtvis betydligt mer än den som inte har råd att spara?

Sen finns det folk som slösat pengar helt enormt och enligt dom själva inte har råd att spara.

Jag har tre barn och ett arbete med en genomsnitt lön i Sverige min fru med en låg inkomst.
    Barnen är 4,10 och 19.
    Alla har jag sparat till plus att när dom fyllt/fyller får dom 100 tusen extra till körkort och en vettig bil.

Vi bor också i ett nybyggt hus i en storstad och har även råd med en sportbil och varsin vanlig bil.

Allt pga vi planerar våran ekonomi och inte köper massa skit och spenderar våran lediga tid på köpcentrum och caféer.

Till ts skäms inte för att du sparar pengar till ditt barn var stolt istället för att du planerar din och dina barn ekonomi.

Till er andra sluta vara så svartsjuka typiskt svenne svartsjuka!

• Mickezzz
    EnAnonumius skrev 2023-01-22 08:07:20 följande:
    Så kom den ja; "svartsjuke-kortet".
    "Bjäbb bjäbb bjäbb, sluta att vara så svartsjuka, bjäbb bjäbb bjäbb, typisk svenne svartsjuka bjäbb bjäbb bjäbb".

Ingen har väl sagt att det är fel att spara till sina barn. Där far du med osanning. Det folk vänder sig emot är att TS skall spara på skattebetalarnas bekostnad (barnbidraget).
    Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?

Kan du ge en rimlig rationell  och logisk förklaring till varför vi skattebetalarna skall betala för föräldrar som har "ordnad ekonomi" så det kan spara pengar, för deras barns körkort, bostad etc vad de nu anser att pengarna skall gå till?

Om de nu har en så ordnad och bra ekonomi, så kan de skänka barnbidraget de får in till SOS Barnbyar eller dylikt i stället. Så kan de ändå spara till deras egna barn från deras egna pengar.  Det borde ju folk med ordnad och bra ekonomi kunna åstadkomma.
    Å där kom tycka synd om mig kortet?

läs vad jag skrev! Har man råd att spara så betalar man troligen mer i inkomstskatt också.
    Och framförallt går man inte på bidrag och belastar samhället.

kan du ge en rimlig förklaring varför samhället skall belastas av alla som inte vill bidra till ?statskassan??

ang till välgörenhet så är det upp till var och en,dock ger Sverige redan ganska mycket pengar till diverse hjälp centraler.
    varför är det så fult att unna sig själv i Sverige?
Svar på tråden Spara barnbidraget