• Johne30

    Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?

    Hej! Nu ska jag försöka ge er en helhetsbild om mitt liv så de blir så lätt som möjligt och sätta er i min situation.

    Jag är en man på 26 år som börja jobba när jag var 16 efter 9an. 
    Idag driver jag tillsammans med min bror ett bolag med 30 anställda och håller en 10% marginal. Samtidigt som jag jobbar rätt mycket så väljer jag och träna en hel del innan och efter jobbet när tiden finns (5-7 pass i veckan). När jag inte tränar ägnar jag mig åt Cross/Enduro åkning.
    Och när jag inte gör nått av de så är jag hemma i mitt hus/garage på landet och ägnar mig åt nått aktivt. UTSEENDE: Ser nog hyffsad ut. inget märkvärdigt.

    Jag som person har relativt svårt för det sociala som på träningar när jag inte känner dom så väl eller delar intressen med dom. Klart man ser tjejer man blir intresserad av och skulle vilja lära känna bättre men vet inte hur man skall öppna en sån konversation, hade jag valt hade jag frågar om hon vill ta en fika rakt ut. 
    Men då går väl ryktet snabbt om att jag går runt o bjuder ut massa.

    Jag är inte den som skriver på sociala medier eller nått heller om jag inte känner personen i fråga. Bomba på nu med tankar! jag kan ta kritik. desto mer kritik desto mer vet jag vad jag har och jobba med! =)
  • Svar på tråden Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?
  • Johne30

    Tack för svar! läser alla och tar in alla verkligen!

    Tack nej jag är rädd för att få den stämpel som dom som raggar överallt har.


    Jag testa Tinder en gång i 3 dagar men har liksom inga bilder på mig. sen när jag försöker ta några blir de bara konstigt tycker jag... haha.. 

    Går ut på krogen 2 gånger om året, och när jag väl är där är kvinnor de sista jag lägger vikt i. har mer fokus på att ha jävligt roligt.. raggande bara försvinner när jag får promille i blodet.. :p 

    Tro mig när jag säger. skulle jag hitta nån där vi bägge har intresse för varandra så kommer jag prioritera bort jobbtimmar och prioritera om träningen till att träna mornar istället. Nu blir de mycket av allt för att jag inte har en kvinna att lägga fokus på. har inga problem med och gå ner till 40 timmars veckor om de behövs.

    så svårt och ta initiativ och när jag inte vet hur jag ska skriva till den jag kanske blir intresserad av och lära känna.

  • Johne30
    Anonym (tomt papper) skrev 2023-01-21 21:02:10 följande:

    Alltså efter att ha läst din tråd får jag ingen bild av dig alls.

    Vad intresserar dig utöver träning? Vad engagerar dig, vad har du för kvaliteter som människa?
    Vad tänker du på, vad har du för smak i musik, kläder, film, vad gör du nä du är hemma? Du skrev "aktivt" ge förslag på det. Har du några speciella talanger?
    Vad drömmer du om, har för mål, vad söker du i en kvinna?

    Varför skulle någon bli intresserad av dig tror du?

    Du verkar väldigt tråkig på din presentation, intetsägande och som att du har väldigt fullt upp. Är ärlig nu som du efterfrågade. Hur skulle du ha tid med en kvinna i ditt liv med eget företag och träning 7 dar i veckan?

    Hade du presenterat dig så här på en dejtingprofil hade jag bara bläddrat förbi. Du ger liksom inget av dig själv genom denna presentation.


    mina intressen är ju träningen, driva mitt bolag, åka hoj.. mina kvaliteter: haha jag är alltid en glad driven jävel som bara blickar framåt.
    jobbar med börsen dagligen och tycker de är kul.. haha dehär som jag är sååå kass på och "presentera" mig... 
    musik och kläder.. ja haha är lite märkesbög när de kommer till kläder.. tycker om och ha fint. men aldrig kostym..
    "Aktivt" är nått där jag aktiverar hjärnan/kroppen. jag tycker de låter för mycket tillslut. men jag bygger ut huset. Rustar upp en gammal cheva pickup.. jag ser till att ha nått att göra hela tin. vill inte sitta still för mycket.

    men tack! Jag hör vad du säger.
  • Johne30
    Decemberskytt skrev 2023-01-21 21:18:55 följande:
    Mycket av det du skriver nu skulle funka bra i en profil på nätet. Att du gör allt detta nu, men gärna prioriterar din tid om du träffar rätt. Men svårt om du inte har profilbild. Kan du inte ta några bilder mer avslappnat, eller be någon kompis om det?
    Ja absolut kan jag ta hjälp av nån kompis.. ska ta med dom att dom får börja ta bilder.. haha man ser ju alltid grotesk ut på bilder av nån dum anledning. ;)
  • Johne30
    Anonym (F) skrev 2023-01-21 21:25:57 följande:

    Är du oskuld också?


    Haha om du är seriös så är svaret nej. jag vet vad jag gör och vill på den fronten..
  • Johne30
    Anonym (Johanna) skrev 2023-01-21 21:22:31 följande:

    Mitt första tips är att hitta en gemenskap som innehåller naturlig kontakt med tjejer. Det måste ju finnas annat än jobb och träning som intresserar dig? Finns ju många hobbys och intressen som är olika former av livsstilar där man av naturliga skäl hamnar i större kompisgäng och där man också oftast hittar varandra som partners. Jag tänker typ folk som dansar och åker runt och dansar på folkets hus, dansbandsveckor, danskryssningar etc.. Eller raggarfolk som har flera olika inriktningar som att älska raggarbilar/amerikanska bilar/50-tals-livet. Eller motorcyklar och åka på mc-träffar, vara en biker... Osv... Ja du fattar... 

    Då får du naturlig träning på det sociala och hittar ett sammanhang som gör det lättare att komma i kontakt med tjejer. Så fundera över vad du gillar att göra och ta det därifrån.

    En reflektion rent spontant är ju också att du behöver göra dig tillgänglig för en tjej, göra plats för en tjej i ditt liv och göra dig tillgänglig på singelmarknaden så att folk fattar att du finns. Gå ut på krogen, hitta på saker, haka på olika evenemang och event etc. Lite PR för dig själv. Är det något en tjej backar för är ju om vi redan från början hamnar på 3-4:e plats efter träning, jobb, tävlingar och meckande. Vad ska man då med en flickvän till liksom? 


    Tack Johanna! bra skrivet! jag förstår vad du menar. Jag är ute på mycket enduro tävlingar (Åka hoj) så där lär man ju känna många likasinnade med samma hobby. men aldrig känt att nån intresserar mig så. och har varit i den världen i 8 år så man känner många där.


    Jag har faktiskt tävlingsbuggat för många år sedan så man skulle ju kunna ta sig iväg på nått sånt. dock själv då alla dom man dansa med har antingen flyttat eller slutat. men är inte bang för att åka dit själv. 

    träffar jag en tjej som kan vara HON så kommer jag lägga hon som prio 1. inget snack om de. men ja! mer PR kanske skulle vara nått. krogen är innerst inne inget för mig. haha åker hellre och dansar..


     


    Jätteglad att jag gjorde detta inlägg! Kul att jag får bra respons.

  • Johne30
    Anonym (F) skrev 2023-01-21 21:30:42 följande:
    Så hur har du träffat de tjejerna?
    Fester när man hade de livet till. har säkert varit med 10-15 kvinnor. haft ett förhållande på 4 år som jag inte nämnt..  mycket var väl var innan jag blev kär då. sen starta jag bolaget och levde med henne. när vi gick isär så har de blivit några lösnummer som jag inte varit intresserad av nå mer än bra sex (såklart har jag tagit upp de med dom innan vi låg med varann.)
  • Johne30
    Anonym (Johanna) skrev 2023-01-21 21:33:47 följande:
    Fast det där är lätt att säga men svårt i praktiken. Det där är inget en kvinna vill ha på sina axlar att bära att du ska dra ner på tid etc. För om det av olika skäl inte kan bli så har du jävligt mycket att stå till svars för... 
    Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna.

    Många män lovar att dra ner på hobbys och jobb när barnen kommer men det händer aldrig och så föds barnen och .. Nej men nu måste vi fixa ekonomi nu kan jag givetvis inte gå ner i tid... Det blir en klassisk Alfons Åberg och "jag ska bara"... Och så radas det upp med allt som måste fixas före man drar ner på tid, (huset, garaget, lekstugan, tvättstugan, friggebod, bilen, båten, husvagnen..) men rätt tillfälle kommer aldrig... Och så går åren.. 

    ja okej.. haha min första spontana tanke är ju att om jag drar ner på allt NU istället så får jag massa tid, men vad ska jag göra??? 


    haha men får väl börja på nån danskurs eller nå sånt igen..


    Jag hör vad du säger.. jag inbillar mig att jag kommer ta mig tiden om jag träffar hon. jag älskar ju och resa och sånt, så varför inte dra med henne på allt

    Bra respons åter igen! Hjärta

  • Johne30
    Anonym (Johanna) skrev 2023-01-21 22:50:05 följande:
    Utifrån mitt perspektiv och singel så backar jag och många flera från extremt upptagna män redan från början när man verkligen känner att hur fan ska han ha tid att ens dejta eller skicka sms? Det måste ju finnas både tid och utrymme NU för att lära känna varandra för att veta om man är rätt för varandra. Det är inget man vet på en vecka med sms  liksom. För du glömmer ju att tjejen givetvis har sitt liv med heltidsjobb, intressen och kanske är bokad när du väl kan ta en timma ledig..? 

    Hur ska det funka i praktiken om du redan har planerat din tid 6 månader framåt med tävlingar, träning, åtaganden på jobbet etc? 
    Förstår du hur jag tänker? 

    jo men jag förstår vad du menar, nu är jag dock en sån att jag inte klarar av och smsa eller skriva med i evigheter, tappar intresse. Jag vill ses ofta om de ska va nått! Jag vill inte bara ses 1 timme nån dag. jag vill lägga tid hela tin.. så känner inte de är problemet. problemet är nog att jag ska träffa tjejerna. sen att uppföra mig och prata kan jag sålänge vi har nått gemensamt intresse och prata om. 


    Nu har jag iaf buggkurs nästa söndag som är i 12 tillfällen! =) 

    men klart. jobb ibland tar sin tid. inte så jag kan sluta ta åt mig saker heller i långa loppet. men jag förstår din tanke! =)

  • Johne30
    Tukt skrev 2023-01-21 23:54:14 följande:

    Låter ju också lite som din personlighet "haltar" lite. Du är framgångsrik på vissa områden, vilket du också gärna tycks framhålla, men lite tafatt på andra.
    Tror det kan vara bra att kanske försöka jämna ut skillnaderna där, så du inte utlovar en sak, och ger en annan.


    Hur menar du "jämna ut skillnaderna"? menar inte med och utlova nått när jag försöker förklara hur jag är som person. förstår inte din mening helt, no offense!!
  • Johne30
    Tom Araya skrev 2023-01-22 00:34:33 följande:

    Du måste ut i sociala sammanhang där man naturligt träffar människor och helst då även av motsatt kön.

    Du har ju en massa av aktivitet och intressen. Jag förstår om du inte vill ragga på gymmet eller jobbet. Men det kan ju finnas sociala sammanhang runt/kopplat till jobbet eller intresset för träning eller hojåkning...

    Jag tänker på det du skriver om krogen, kvinnor och ha kul... har du inte kul om du träffar kvinnor på krogen?


    Klart jag kan ha kul och även hitta kvinnor, men när jag dricker så är de sällan jag lägger fokuset på att hitta nån kvinna att gå hem med eller så. De blir nog oftast så bara att man hänger med gänget man kom dit med
  • Johne30
    Anonym (SJ) skrev 2023-01-22 07:06:35 följande:
    Synd, dom flesta svaren är kassa.
    Nått slags filter har jag med vad som är rimligt och ta in. Men de ligger säkert nått i de flesta.
  • Johne30
    Anonym (Mx) skrev 2023-01-22 07:48:06 följande:

    Får jag gissa på att TS har hyfsat höga krav på utseendet hos damerna?


    Nja, mer ute efter en personlighet. Klickar oftast med äldre damer runt 35-45 då dom mognat mer känner jag.
  • Johne30
    Anonym (Benny Burgare) skrev 2023-01-22 21:43:35 följande:
    Kan det vara så att du har för höga krav?

    Min första tanke. 
    Nej. Jag pratar ju knappt med nån alls just nu..tjej då.. bryr mig inte om de haft akne eller är mulliga, så länge de vårdar de dom har. Personligetsmässigt, kanske!...
  • Johne30
    ClumsySmurf skrev 2023-01-22 21:18:28 följande:
    TS verkar vara en aktiv person, istället för några timmar på facebook blir det några timmar på gymmet, istället för några timmar framför dumburken blir det några timmar i garaget.
    Han är ju singel och dejtar inte så det bör ju inte spela någon roll tidsmässigt om han är i garaget eller har serie maraton med netflix och chips.

    Det märks ju om han prioriterar om tiden när annat dyker upp.

    "Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna."
    Hur många timmar/dag har du sjäkv bokat in tid för meningslös tumrullning så att TS ska känna att det finns en lucka för honom i din kalender?
    Precis min tanke! Pricken över I'et
Svar på tråden Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?