• Randomiserad

    Polygam bonusfamilj?

    Hej! Jag är flerbarnspappa och har ett samboförhållande. Mycket är bra. Ekonomin är stabil och hyfsat god, boendet är utmärkt, familjelivet är precis så bra och ibland kaosigt som förväntad. Jag är en så bra förälder som jag kan vara och är mycket engagerad och närvarande i mina barns liv. Så långt allt gott. 


    Men. Parrelationen har liksom nått sitt max. Det är inte dåligt, vi känner varandra bra och har en sund relation. Jag skulle nog vilja ha fler barn men efter flera förlossningar är det nu inte längre ett alternativ pga medicinska skäl. Men jag känner att jag blir intresserad och attraherad av andra. Jag skulle inte gilla otrohet, jag är lojal av mig och tycker otrohet och korta relationer är rätt ointressant. Det skulle inte kännas bra att smussla och ljuga. Därför har jag tänkt att det perfekta för mig - för mig - hade varit att bredda vår familj med fler. Jag hade en tex kunnat se en ensamstående mamma bli inkluderad i vår familj. Både jag och min sambo är väldigt barnkära I ett bästa-scenario ser jag framför mig att alla lever tillsammans som en stor familj och delar de bördor och glädjeämnen som det innebär. Mycket skulle bli enklare rent praktiskt, jag tror stressnivån skulle gå ner ordentligt gällande vardagspusslet. Relationen mellan oss vuxna skulle bli mer dynamisk och spännande både socialt och sexuellt (min sambo är inte uttallat bi men jag vet att hon inte är främmande för det). 


    Jag ser såklart också riskerna. Det uppenbara är att min sambo skulle bli skogstokig om jag yppade dessa funderingar.Eller kanske snarare fantasier. Eller kanske inte (fantasier igen ? eller?). Det gruppdynamiska nya läge med en till vuxen i familjen och de psykologiska effekter detta skulle ge. Så bästa scenario/värsta scenario. Ibland känns de lika troliga och kanske skulle det bli något däremellan. 


    Men nu skulle jag vilja lufta det här med er. Vad säger ni? Är det en hippedröm? Modernt eller medieval (multiamorös/polygami)? Hade du som singel och längtar efter familj (utan att kanske kunna få egna barn tex) kunnat tänka dig att inkluderas i en ?färdig? fint fungerande familj med små och större barn. Eller som ensamstående mamma ingå i en ?bonusfamilj??

    Jag tänker lite såhär - bonusfamiljer med barn från vardera håll är ju vanligt förekommande numera, men då i monogama förhållanden. Varför inte bonusfamilj i polygam inramning? Förutsatt att alla är med på det dvs. 


    Det var det, låt höra.  

  • Svar på tråden Polygam bonusfamilj?
  • Lilithsnyatjej

    Nej, den nya kvinnan ska ju även hjälpa till att ta hand om hans barn, städa, laga mat, betala delar av hyra och räkningar, vara barnvakt när han och sambon ska bort, följa med på resor och dela kostnader och ansvar för barn och ställa upp när de vill ha trekant eller om sambon vill testa tjejsex. TS har ju varken tid eller lust att nätdejta eller springa på krogen för att få till det och vill därför ha en inneboende älskarinna som dessutom vill "dela hans bördor". 

    TS - varför inte satsa på en aupair som även ställer upp på sex? Nej, just det, då blir det ju sämre ekonomiskt. Bättre då med en ensamstående mamma som inneboende. Kanske kan ni erbjuda henne att betala lägre hyra i utbyte mot sex? Vad har du att erbjuda om man får fråga? Varför skulle man vilja flytta in hos dig hellre än hos en ensamstående pappa?


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym
    Randomiserad skrev 2023-01-22 12:06:05 följande:
    Jag tror inte alla alltid är helt transparenta med sina partners gällande det. Men bra för dig om du har ett no-filter med din partner/partners ang allt av sexuell natur.
    Du planerar ju att ta upp detta no-filter diskussion med din fru...
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (S) skrev 2023-01-22 12:18:04 följande:
    Är det ok att din fru också ligger med andra män? Eller att ni tar in en extra man i familjen? 
    Varför inte både och? En högavlönad man som tar ekonomiskt ansvar och bidrar med sitt bankkonto. Och en kvinna som är duktig på matlagning och handarbete, som är utbildad förskollärare och älskar barn, som kan vara hemmafru och sköta all markservice och fungera som en inneboende barnvakt. Den högavlönade mannen kompenserar ekonomiskt för hemmafrun. Både mannen och kvinnan är förstås supersnygga och älskar sex och är alltid redo att ställa upp på allt. Låter väl jättebra? För nånting speciellt är det väl som TS och hans sambo har som får honom att tro att en annan vuxen skulle vilja flytta in hos dem och "dela bördorna"?
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (noe)

    Om ni behöver hjälp att lösa vardagspysslet är det bättre att kolla på städhjälp, au pair och liknande. 

  • Anonym (noe)

    Och om fler barn är önskvärt men medicinska problem gör det omöjligt att föda biologiska barn finns det alltid adoption, fosterfamilj osv. 

  • Lilithsnyatjej
    Anonym (Jonna) skrev 2023-01-22 12:17:12 följande:

    Många drömmer om att samleva och hjälpas åt med barnen. En del gör verklighet av drömmen och lever med andra familjer i kollektiv. 

    Förr hade man kanske en piga. Hennes funktion var både att avlasta hushållet och ibland vara lite ögongodis och utgöra sexuell variation. Problem uppstod om känslor uppstod och/eller om herrn i huset och pigan blev graviza

    I detta scenario du tänker dig, är den ensamstående mamman då "piga och ögongodis" mot att få en bättre ekonomi genom dig?  Inte nödvändigtvis. Träffar ni på en ensamstående bisexuell mamma ni bägge är sexuellt attraherade av och vars barn fungerar bra med era barn och som redan bor i närheten av er så att barnen slipper byta skola och kompisar, vem ska hindra er från att leva era liv såsom ni önskar?

    Kolla bara så att allt juridiskt är på plats med trygga hyresavtal eller samägande av bostaden. 


    Vad händer om den ensamstående bi-morsan i ditt exempel inte längre ställer upp på sex med paret? Får hon bo kvar med sina barn ändå? 
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (.,,)
    Randomiserad skrev 2023-01-22 12:01:00 följande:
    Nej, du missförstår, det handlar inte om kravlöst sex.
    Nej, det är ju kravfyllt till max, din fantasi! 
    Att ingå i en familj, att har relationer till de vuxna och alla barn, sköta hushåll, städa, shoppa, laga mat etc - inte bara ha lite skönt sex. 
  • Lilithsnyatjej
    Anonym (noe) skrev 2023-01-22 19:25:50 följande:

    Och om fler barn är önskvärt men medicinska problem gör det omöjligt att föda biologiska barn finns det alltid adoption, fosterfamilj osv. 


    Det skulle ju bli dyrare för TS. Om en ensamstående mamma flyttar in så betalar ju hon en del av hyra och räkningar. Samtidigt som hon är tillgänglig för sex med både TS och sambon.
    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (.,,)
    Randomiserad skrev 2023-01-22 12:06:05 följande:
    Jag tror inte alla alltid är helt transparenta med sina partners gällande det. Men bra för dig om du har ett no-filter med din partner/partners ang allt av sexuell natur.
    Men förstår du inte att det är det som är problemet? Du har inte nämnt detta alls för din fru, du ville lufta det här för att ha någon att prata med. Sen blir du typ stött när någon kommenterar just att man bör ha en öppen kommunikation. 

    Ska vi tolka det du skrev här som att du tror att din fru skulle vara öppen för din fantasi, om ni talade öppet om allt i sexlivet? 
  • Anonym (Jonna)
    Lilithsnyatjej skrev 2023-01-22 19:27:34 följande:
    Vad händer om den ensamstående bi-morsan i ditt exempel inte längre ställer upp på sex med paret? Får hon bo kvar med sina barn ändå? 
    Men snälla Lilith, vems sida tror du att jag är på? Läs igen. Plus, jag tror att ts redan insett sitt misstag och övergivit sin dröm, men om du har roligt, fortsätt för all del med din grälsjuka. 
Svar på tråden Polygam bonusfamilj?