• Anonym (Bella)

När man växer ifrån varandra

Jag har aldrig kommit så långt som du så kanske är jag fel person att svara, men ändå inte. Blev lika kär som du i ungefär samma ålder. I din ålder hade jag gjort slut sedan 5 år och fortfarande inte hittat någon. Alla män var idioter verkligen. Men då hade jag inte heller det du har, så kanske uppfattas du mer attraktiv om du ska söka ny partner. 

Problemet som jag ser här och nu är ju att du blir otrevlig och behandlar din man illa. Så behandlar man inte en vän. Att dina barn tar efter dig tyder på att du har stor makt. Jag tror att du skulle behöva prata med någon utomstående, kanske t o m i smyg, för han verkar knappt märka något ändå, så att du vet vad du vill. Försök att vara schysst mot honom under tiden, det förtjänar han utifrån det du berättar. 

• Anonym (Bella)

Piga. (Familjens projektledare) 

Prinsessa. (Ack, blev inte mitt liv mer än en ärta) 

Onda styvmodern (säg mig vem som vackrast i världen är)

Den vita riddaren (Räddaren)

Säger det dig någonting? Bli inte arg. Skratta inte. Säger det dig någonting om din situation om du frågar figurerna? 

• Anonym (Bella)

Var ju en man nyligen som tänkte sig att en ensamstående mamma kunde få sprutt på sexlivet genom att flytta in och ligga med honom och hans fru. Hon var visst lite bi, så han trodde att det kunde gå bra, men var samtidigt rädd för hur hon skulle reagera på förslaget. 

Men om du kan tänka dig sådant kanske det kan vara någon att ta kontakt med. De kanske bor i närheten av er nya stad? Eller testa swingers? 

Konstigare saker har hänt. Vad synd att du tyckte att mitt svar innan var löjligt, men det kanske hjälpte dig att reflektera lite i alla fall. Och din tråd gav uppenbarligen andra tillfälle att känna igen sig i dig. 

Svar på tråden När man växer ifrån varandra