• Anonym (Violett)

När man växer ifrån varandra

Om du alltid är ute efter den där nykära känslan och att vara knäsvag så bör du inte vara i ett förhållande, för den där känslan lägger sig. Man behöver inte heller alltid vara attraherad av sin partner, sådant kan komma och gå. Oftast separerar folk för antingen (oftast) är det brist på kommunikation eller att dem jagar efter den dära känslan dem hade i början. Ett förhållande är så mycket mer än det.

När jag läser din text så tänker jag på att du kanske har andra underliggande problem inom dig själv, t.ex varför känner du behov av att vara nykär och knäsvag? Varför har du tröttnat på din man? Det är bra att alltid ifrågasätta sina egna behov och förstå varför man har dem. Du kan alltid prata med en psykolog om detta.

• Anonym (Violett)

Men jag undrar hur är det med kommunikationen? Pratar ni om saker eller blir det att ni går runt och surar utan att riktigt säga varför till varandra?
    Har du satt gränser med honom gällande din egen tid?

• Anonym (Violett)
    Östgöte skrev 2023-01-24 10:01:20 följande:

Ännu en bortskämd svensk kvinna som  vill dumpa mannen för att han inte är spännande längre. Struntar fullständigt i barnen också. 

Tycker dessutom att din man har rätt att få knulla oftare. Är man gift så tillhör det att man har sex.

Har detta hänt dig eller? Låter som att du projicerar.
  • Anonym (Violett)
    Östgöte skrev 2023-01-24 11:02:49 följande:

Nej det har inte hänt mig men vet att det är vanligt. Är klok nog och vara gift med en utländsk kvinna som prioriterar man och barn.

Och som ger dig sex för att du anser det vara en rättighet? 
  • Anonym (Violett)

"Sex är en naturlig del i äktenskapet. Om inte din fru ger dig sex ger en annan kvinna honom sex. Se till att hålla din make nöjd."

Om något händer då som gör att din fru inte kan ha sex på ett bra tag, vad gör du då?

• Anonym (Violett)

TS allt du nämnde låter bra! Meditation hjälper otroligt mycket för ens inre så om det är något du kan tänka dig så rekommenderar jag det starkt!

Svar på tråden När man växer ifrån varandra