• Anonym (Orolig pojkvän)

    Flickvännen på semester

    Jag och min flickvän har varit ihop i tre år (vi båda är 18, snart 19). Nu ska hon och hennes vänner åka på semester till Dubai, vilket är såklart jätteroligt för dem. 

    Men det är några saker som stör mig och det första är att ett grabbgäng som går i deras klass ska med och där finns det en kille som tycker mig flickvän är snygg och vore det inte för att jag finns så skulle han gärna velat få ihop det med henne. 

    Jag vet att min flickvän tycker detta är lite smickrande och tycker väldigt mycket om uppmärksamheten (även om hon försöker låsas som något annat). 

    Ytterligare så tjatar min tjej om att hon måste köpa nya bikinis och det måste! Vara string. Det är verkligen jätteviktigt för henne att det ska vara string, medans hennes vänner tänker ha med sig baddräkter. 

    Min flickvän är även lättpåverkad av alkohol och kan göra liksom ?sämre val? när hon är påverkad. 

    Så med allt detta blandat ihop, asså borde jag vara orolig över hennes semester? 

    Tack för svar!
  • Svar på tråden Flickvännen på semester
  • Anonym (S)

    Enligt Apollo; Personer under 21 år får inte dricka alkohol i något av Arabemiraten. 

  • Anonym (S)

    också enligt Apollo; Under 21 år
    Personer under 21 år får inte checka in på hotell i Förenade Arabemiraten utan förälders sällskap. Har du inte samma efternamn som din förälder måste du visa upp ditt födelsebevis. Är du under 21 år och reser med en annan vuxen över 21 år krävs en kopia av din förälders pass, samt ett intyg/fullmakt på engelska. Kontakta ambassaden för mer information. Observera att personer under 21 år inte heller får dricka alkohol.

  • Anonym (Manboy)

    String på badstranden i Dubai kan ge fängelse!

  • Anonym (Q)
    Anonym (Orolig pojkvän) skrev 2023-01-24 18:09:46 följande:
    Flickvännen på semester
    Jag och min flickvän har varit ihop i tre år (vi båda är 18, snart 19). Nu ska hon och hennes vänner åka på semester till Dubai, vilket är såklart jätteroligt för dem. 

    Men det är några saker som stör mig och det första är att ett grabbgäng som går i deras klass ska med och där finns det en kille som tycker mig flickvän är snygg och vore det inte för att jag finns så skulle han gärna velat få ihop det med henne. 

    Jag vet att min flickvän tycker detta är lite smickrande och tycker väldigt mycket om uppmärksamheten (även om hon försöker låsas som något annat). 

    Ytterligare så tjatar min tjej om att hon måste köpa nya bikinis och det måste! Vara string. Det är verkligen jätteviktigt för henne att det ska vara string, medans hennes vänner tänker ha med sig baddräkter. 

    Min flickvän är även lättpåverkad av alkohol och kan göra liksom ?sämre val? när hon är påverkad. 

    Så med allt detta blandat ihop, asså borde jag vara orolig över hennes semester? 

    Tack för svar!
    Inte mer orolig än hon behöver vara, när du är ensam hemma. 
  • Anonym (ööö)

    Hur vet du så mycket om vad hennes kompisar ska ta med för badkläder? 

  • Anonym (ööö)

    Har de verkligen fått ledigt från skolan för nöjesresa? Det brukar man inte få. 

  • Anonym (men dubbelsuck)

    Om man dricker (för att bli synligt påverkad) i Dubai är man korkad.
    Om man på allvar tänker ha string i Dubai är man korkad.

    Överväg att göra slut om du inte bara trollar, för denna helt ignoranta tjej kan väl inte vara nåt att ha?!

    Se klädregler här:

    www.avenlylanetravel.com/what-you-need-to-know-about-the-dubai-dress-code/


    WHAT YOU SHOULD NOT WEAR IN DUBAI

    Daisy Duke shorts, mini-skirts, tops that show your midriff, tube tops, and see through dresses can violate the dress code.


    Make sure your underwear is not on display for the whole world to see.


    CAN YOU WEAR SHORTS IN DUBAI?

     


    Yes. Men and women can wear shorts in Dubai. Just make sure they aren?t super short.


    CAN YOU WEAR BIKINIS IN DUBAI?

     


    Yes, bikinis are allowed in Dubai but make sure your bikini bottom covers your butt (no thongs). Beachwear is only to be worn on the beach or at the pool. You may not go topless, (big shocker, I know) it is illegal. 

  • Kotten23

    Du har inte så mycket självförtroende vill hon strula med nån annan kan hon göra det hemma när du är på Ica. 

  • Anonym (B)

    Dricka alkohol och ha sting bikini på stranden i Dubai? HAHAHHA good luck with that...

    Men gällande din fråga.. med sättet du beskriver henne så skulle jag säga att ja, du bör vara orolig.

  • Anonym (Orolig pojkvän)

    Sorry var tydligen lite fel informera. Resan skulle självklart inte till Dubai, just pga anledning som några redan har skrivit här i tråden. 

    Resan ska till Ayia Napa i Maj 

Svar på tråden Flickvännen på semester