• Anonym (Orolig pojkvän)

Flickvännen på semester

Jag och min flickvän har varit ihop i tre år (vi båda är 18, snart 19). Nu ska hon och hennes vänner åka på semester till Dubai, vilket är såklart jätteroligt för dem. 

Men det är några saker som stör mig och det första är att ett grabbgäng som går i deras klass ska med och där finns det en kille som tycker mig flickvän är snygg och vore det inte för att jag finns så skulle han gärna velat få ihop det med henne. 

Jag vet att min flickvän tycker detta är lite smickrande och tycker väldigt mycket om uppmärksamheten (även om hon försöker låsas som något annat). 

Ytterligare så tjatar min tjej om att hon måste köpa nya bikinis och det måste! Vara string. Det är verkligen jätteviktigt för henne att det ska vara string, medans hennes vänner tänker ha med sig baddräkter. 

Min flickvän är även lättpåverkad av alkohol och kan göra liksom ?sämre val? när hon är påverkad. 

Så med allt detta blandat ihop, asså borde jag vara orolig över hennes semester? 

Tack för svar!
  • Svar på tråden Flickvännen på semester
  • Anonym (M)

Det är inte semestern du ska vara orolig för, utan erat förhållande som inte verkar så bra. Det verkar inte finnas någon tillit till att hon är en bra flickvän.

• Anonym (ööö)
    Anonym (Orolig pojkvän) skrev 2023-01-24 23:41:45 följande:

Sorry var tydligen lite fel informera. Resan skulle självklart inte till Dubai, just pga anledning som några redan har skrivit här i tråden. 

Resan ska till Ayia Napa i Maj 

Igen - har de fått ledigt från skolan? (jag tjatar om det för att jag jobbar på ett gymnasium och hos oss får man inte ledigt för nöjesresor med kompisar). Dessutom precis innan avslutning. Går man sista året och ska ta studenten har man inte tid att åka bort precis då. 
  • Anonym (HH)

Orka gå runt och vara orolig. Antingen gör du slut nu, eller OM något händer. 

• Anonym (hurkieball)
    Anonym (Orolig pojkvän) skrev 2023-01-24 23:41:45 följande:

Sorry var tydligen lite fel informera. Resan skulle självklart inte till Dubai, just pga anledning som några redan har skrivit här i tråden. 

Resan ska till Ayia Napa i Maj 

Oj !  Ja, då kan du verklegen va orolig   Det är ju knullresa nr 1 för unga tjejer
  • Anonym (Nostradamus)

Ja, du ska absolut vara orolig. Hon kommer med stor sannolikhet bli påsatt av en eller flera killar under redan. Grattis?

• Anonym (gör slut?)

Om tråden är på riktigt..
    Verkar ju lite märkligt att du inte vet mer om vart hon ska och måste ändra dig när du klantar till storyn.

Ni ska nog inte vara ihop.
    Gör slut så kan ni båda njuta av livet.

Det är knappast en relation för resten av livet ändå. Ni har uppenbarligen inte lekt färdigt än, i alla fall inte hon.

Passa på att ha kul själv när hon åker

• Anonym (och?)
    Anonym (S) skrev 2023-01-24 18:17:01 följande:

Enligt Apollo; Personer under 21 år får inte dricka alkohol i något av Arabemiraten. 

Ligga med andra kan man väl göra med eller utan alkohol?
  • Anonym (och?)
    Anonym (Orolig pojkvän) skrev 2023-01-24 18:09:46 följande:
    Flickvännen på semester
    Jag och min flickvän har varit ihop i tre år (vi båda är 18, snart 19). Nu ska hon och hennes vänner åka på semester till Dubai, vilket är såklart jätteroligt för dem. 

Men det är några saker som stör mig och det första är att ett grabbgäng som går i deras klass ska med och där finns det en kille som tycker mig flickvän är snygg och vore det inte för att jag finns så skulle han gärna velat få ihop det med henne. 

Jag vet att min flickvän tycker detta är lite smickrande och tycker väldigt mycket om uppmärksamheten (även om hon försöker låsas som något annat). 

Ytterligare så tjatar min tjej om att hon måste köpa nya bikinis och det måste! Vara string. Det är verkligen jätteviktigt för henne att det ska vara string, medans hennes vänner tänker ha med sig baddräkter. 

Min flickvän är även lättpåverkad av alkohol och kan göra liksom ?sämre val? när hon är påverkad. 

Så med allt detta blandat ihop, asså borde jag vara orolig över hennes semester? 

Tack för svar!
    Jag tycker du missar målet helt och hållet... problemet är inte resan, problemet är att din tjej verkar allmänt bekräftelsekåt och opålitlig öht och det spelar ingen större roll om hon ska till Aya Napa eller Södra Skåne.

Slösa inte bort din tid på bekräftelsekåta människor, dumpa och skaffa dig någon som är mer pålitlig.
  • Anonym (Jessica)

Ja jag tycker det finns anledning till det.

Svar på tråden Flickvännen på semester