• Anonym (Helvete)

Kommer en lukt i näsan när jag böjer huvudet framåt

Asså det är som att jag har en bihåleinflammation men helt utan att vara förkyld eller snorig! Jag har ingen snuva bakåt i svalget heller. Men däremot har jag värk i övre tandraden som kommer och går, jag har ont i huvudet när jag lutar det framåt, ont i tinningarna och har haft ont bakom ögonen. Det värsta är smärta bakhuvudet och nacken, nacken känns stel och så det här med att det doftar en konstig doft i näsan när jag böjer på nacken! Jag har ingen feber och ingen övrig sjukdomskänsla men detta är ju för jävligt!!! Någon som känner igen sig? 

• Svar på tråden Kommer en lukt i näsan när jag böjer huvudet framåt
  • Anonym (Hmm)

Hur långt framåt?

• Anonym (Liknande)

Jag hade något liknande för ett antal år sedan.
    Jag tappade totalt smaksinnet när jag åt eller drack(det var innan pandemin så det var inte covid), men hade någon konstig smak/lukt i näsan som gick fram och tillbaka, det var typ som kryddpeppar eller köttbullar.
    Minns även att det satt som förkylningskänsla i hela huvudet och ansiktet men utan att vara snorig.
    Hade det i nästan tre veckor och det försvann sedan helt på två dagar.

• Anonym (Helvete)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-24 20:40:18 följande:

Hur långt framåt?

Asså det kommer liksom i lite olika lägen men absolut om jag lutar hakan in mot bröstet liksom, asså tittar rakt ner eller hur man ska förklara. Då luktar det.
  • Anonym (Helvete)
    Anonym (Liknande) skrev 2023-01-24 20:44:34 följande:

Jag hade något liknande för ett antal år sedan.
    Jag tappade totalt smaksinnet när jag åt eller drack(det var innan pandemin så det var inte covid), men hade någon konstig smak/lukt i näsan som gick fram och tillbaka, det var typ som kryddpeppar eller köttbullar.
    Minns även att det satt som förkylningskänsla i hela huvudet och ansiktet men utan att vara snorig.
    Hade det i nästan tre veckor och det försvann sedan helt på två dagar.

Vad sjukt! Den här lukten är inte heller konstant utan kommer i olika lägen liksom. Men det doftar inte kryddpeppar eller köttbullar haha! Det här luktar typ? asså det luktar typ sjukdom. Typ som sängen doftar när man legat en vecka med influensa. Hahaha! Eller typ det doftar lite fränt kanske, skulle det kunna vara var? Är det ens normalt eller ska jag söka vård? Hoppas fler skriver i tråden som känner igen sig. 

Men det som stör mig är att jag inte är förkyld. Bara värk i tänder och huvudet och nacken - och så lukten!!!

• Anonym
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-24 20:40:18 följande:

Hur långt framåt?

Till skrevet ungefär. Jag har samma, speciellt vid andras skrev.
  • Anonym (.)

Inte för att låta taskig men när du pratar om utandninsluften och att du har värk i tänderna, att lukten kommer när du böjer huvudet framåt, du tror inte att du kan ha en tandköttsinflammation eller infektion i en tand då? Att det är det som luktar?

• cosinus

Jag kan ibland bara få ont i bihålorna utan att känna mig förkyld eller snorig. Nog mycket skrot i bihålorna så börjar det ju ila i tänderna framförallt om man går lite hårt.

när det sen börjar släppa och komma igenom lite luft där det tidigare varit täpt kan man få uppleva dofter man glömt att man utsatt sig för. Nässpray, klorvatten och annat man pysslar med 2-3 veckor innan. Spännande fenomen.

Det låter ju som du fått en infektion i iaf en bihåla och den sunkiga lukten är säkert att de olika vinklarna för att det kommer igenom luft så du känner det. Infektioner i tänder kan även spridas till bihålor och då har det ju inget med förkylning alls att göra.

Svar på tråden Kommer en lukt i näsan när jag böjer huvudet framåt