• Wed 25 Jan 2023 11:47
    2429 visningar
    8 svar
    8
    2429

    Elstödet..

    Jag måste höra med er som är kunniga, vad gäller elstödet. Jag har förstått att pengarna ska gå, s.a.s till anläggningen, vilket isf betyder att de pengar vi betalat in, ska gå till paret som köpt vårat hus. 

    Handlar det bara om moral? Jag menar hur blir det om jag slår en signal till de som köpte vårat hus och vill snacka om det, och dom ba', "glöm det." Då är det så då?

    Jo, jag fattar att vi får pengar från det hus vi köpt, men det är lite skruvat. Damen vi köpte av flyttar in i nybyggd lägenhet, hon får alltså inte en spänn???? Eller har jag helt fel?

  • Svar på tråden Elstödet..
  • Wed 25 Jan 2023 11:55
    #2
    mammatill6 skrev 2023-01-25 11:53:31 följande:

    Stämmer som du skriver o h naturl kan du inte ringa nya ägarna.
    men det gäller ju att tänka omvänt, pengarna baseras på senaste året men är menat som hjälp för kommande räkningar. Och har hon så flyttat till lägenhet blir de ju betydligt mindre. Och hon får så ju baserat på lägenhetens tidigare ägare


    Det sura är ju att hon blir den första ägaren till lägenheten, då den är helt nybyggd. Varför kan jag inte ringa de nya ägarna, det är ju ett idiotiskt systen dom kommit på? Ja, från början till slut.
  • Wed 25 Jan 2023 12:05
    #4
    mammatill6 skrev 2023-01-25 12:02:12 följande:
    Varför skulle se nya ägarna skänka sina tusenlappar till er? Det är ju deras pengar som är stöd för deras elräkningar denna vinter. 
    Jag anser ju att vi betalat, borde vi gå tillbaka. Då är det vad gäller allt annat. Sossarnas system var bättre, enklare, konkretare.
  • Wed 25 Jan 2023 12:11
    #6
    mammatill6 skrev 2023-01-25 12:08:58 följande:
    Fast att du anser det ändrar ju inte faktum att pengarna tillhör någon annan. Och är deras stöd för denna vinter. De kanske har betalat lika mycket i deras tidigare boende.  
    Jag vet, surt bara.
    Tveksamt, dom kommer från radhus till villa..Jaja, surt är det.
Svar på tråden Elstödet..