• Wed 25 Jan 2023 16:27
    4247 visningar
    11 svar
    11
    4247

    Hcg vecka 12?

    Hej! Jag var hos kvinnokliniken i måndags, och där tog de lite prover på mig osv. Jag läste nu precis följande i min journal under provsvar:

    P-hcg fri betakedja
    Resultat 31,4 IE/L

    Antar att svaret måste vara förkortat så att det är 31400 eller? blev bara väldigt nojig nu. Går in i vecka 13 imorgon och ska på kub ultraljud på fredag, har verkligen känts som en evig väntan.

    tycker ni resultatet verkar ok? Vad hade ni i vecka 12?

  • Svar på tråden Hcg vecka 12?
  • Wed 25 Jan 2023 17:24
    #3
    svansmamman skrev 2023-01-25 17:13:55 följande:

    I vecka 9 testades jag och hade enligt nedan, jag har dock för dålig koll om hur P-hCG och betakedja skiljer sig åt. 

    P?hCG


    Resultat: 212023 IE/L *
    Tack! Jag har läst lite nu och 31,4 verkar vara normalt i just betakedjan, så jag hoppas det verkar ok på fredag.. jobbig väntan.
  • Thu 26 Jan 2023 08:23
    #4

    Så här det provsvaren ut, var i vecka 11+4 ungefär i måndags då när detta togs. Vad har ni haft på dessa skalor? Har ni någon erfarenhet av resultaten?
    kommer ju få veta imorgon på KUB men usch är så fruktansvärt nervös. 
  • Thu 26 Jan 2023 08:25
    #5

    Råkade visst bifoga samma bild 2 ggr.. 

  • Thu 26 Jan 2023 09:25
    #7

    tack för svar.
    det verkar ju som att jag också har för lågt järnvärde då?
    ja egentligen borde man inte ens ha gått in och läst i journalen men det är så svårt att låta bli. Aldrig varit så här nervös i hela mitt liv Rynkar på näsan tack snälla duHjärta

  • Thu 26 Jan 2023 13:33
    #9
    +1
    svansmamman skrev 2023-01-26 12:49:32 följande:

    Din järndepå verkar ju ligga inom referensintervallet, om än i nederkant. Så kanske tycker de att du ligger för lågt där och att du ska börja med järntabletter, du för höra vad de säger. 


    Jag förstår dig, jag är precis likadan! Men du är ju gravid och skulle de bedöma att värdena är för låga eller höga kommer de ju hjälp dig att åtgärda det. Så detta kommer nog bli bra ska du se!❤️


    Tack för peppen snälla du! vi får verkligen hoppas att allt är bra Hjärta
  • Sat 28 Jan 2023 10:06
    #10

    Allt var jättebra med bebisen och kubtestet gick också superbra. Beräknad BF 7 augusti Skrattande jag har ett myom i livmodern, det visste jag då en läkare kikade för 3 veckor sen. Den läkaren för 3 veckor sen sade att den inte sitter dumt till men att de skulle kolla på den nu vid KUB men hon som gjorde ultraljudet igår hade ingen erfarenhet av myom och hon var ingen läkare.. så nu måste jag dit på torsdag igen. Men hon igår trodde inte heller att myomet skulle ställa till det något. Har du någon erfarenhet av myom i livmodern svansmamman? 

Svar på tråden Hcg vecka 12?