• Anonym (Orken har tagit slut)

Vem tar hand om mig?

Jag hade en tuff uppväxt som barn som slutade med atr ag valde att flytta från min hemstad och föräldrarna . Sen har mitt liv gott upp och ner. Träffade en man gifte mig, men han var otrogen och jag blev ensam med två små barn. Träffade en ny man när barnen var 8 och 10 år, men drogs hela tiden med mitt ex som skulle lägga sig i mitt liv. Sen blev min syster sjuk i cancer, då fick jag ta hand om henne i 1,5 år efter det dog hon tyvärr. Under dessa år frågade aldrig någon I min familj om jag behövde hjälp. Sen när jag har just haft begravning av henne. Försöker mitt älsta barn ta sitt liv. Blev sjukskriven med hen i 6 månader.  Å nu för ett årsedan väljer ett syskonbarn att ta sitt liv. Å det var självklart jag som fick ta hand om det också. Ja jag har upplevt väldigt mycket men har hela tiden på något vis klarat mig. Men nu är jag själv sjuk  Har en lungsjukdom och mår väldigt dåligt...men inte finns det någon som tar hand om mig eller förstår mig....vet inte om jag kommer orka detta?

• Svar på tråden Vem tar hand om mig?
  • Eurydike

Förstår att livet känns tufft! Du har verkligen gått igenom mycket. Vissa saker kan jag förstå bättre än andra, eftersom jag haft en liknande uppväxt. Jag säger som jag brukar göra, skicka ett PM om du behöver ha någon att prata med! Att hjälpa andra, i den mån jag kan, är ingenting jag tycker är jobbigt eller belastande. Tvärtom så mår jag bra av det.

Svar på tråden Vem tar hand om mig?