Inlägg från: Vilma8899 |Visa alla inlägg
  • Vilma8899

Hur löser man detta problem?

Har du 0 insyn och påverkan på ekonomin eller vad? Annars har väl du rimligtvis en egen bankid och kan logga in på banken.

• Vilma8899

Varför vabbar inte din "man" i lika stor utsträckning? Känns som att erat förhållande är oerhört ojämlikt och inte blir det bättre av att din "man" verkar vara helt oförmögen att ta hand om sin familj på alla plan.

Har ni 6 barn? Herregud säger jag bara...

• Vilma8899
    mammatill6 skrev 2023-01-26 23:55:44 följande:
    Ursäkta va? Hur kan du läsa av hur vårt förhållande är? Du har väl ingen aning om hur mycket o h vem som vabbar? Kanske vabbar vi lika mycket o månaden innan vabbade han? Kanske vabbade jag för jag ändå hade semester o bytte den mot vab? Kanske va även jag sjuk så jag tog vabbet då jag ändå inte kunde jobba?
    Va vet du om hur jämlikt vårt förhållande är eller hur oförmögen mannen är på att ta hand om barnen?

men ja, vi har sex barn. Har du problem med det?
    Eftersom du uppenbarligen har så lite ekonomiska medel att du knappt kan betala en fjuttig hyra själv så är det något som inte står rätt till. Ni drar ju in över 12000 på bara barnbidrag. 
    Men det är förstås, du och din person osar inte direkt karriär och ansvarstagande utan snarare "oops, hihi, blev ofrivilligt gravid igen.. 4:e, 5:e och hela 6:e gången".

Ni båda verkar tämligen tafatta och oförmögna så du har rätt, det är inte bara din "man" som är tafatt. Ni har 0 pengar och det bästa du kommer på är att skapa en tråd på familjeliv.. med en urkass rubrik dessutom eftersom den inte beskriver problemet.

Slutsats: hoppas soc initierar ytterligare en utredning parallellt med den som redan görs.
Svar på tråden Hur löser man detta problem?