Anonym (Självständig) skrev 2023-01-26 20:34:01 följande:
Attraktivt & sensuellt med en kvinna som är självständig?
En tråd för er herrar:
Vad tycker ni kring när en kvinna är bekväm i sitt eget sällskap, visar att hon kan ta hand om sig själv, styr upp planer med nära & kära som får henne att må bra, ja en tjej som tar väl hand om sig själv - både sitt yttre och inre helt enkelt.
Är det attraktivt i era ögon? Eller är det tvärtom, att det skrämmer iväg er?
Men i dejtingstadiet syftar jag på nu, innan ni blivit exklusiva men börjat umgås allt mer regelbundet. Era synpunkter kring vad som är attraktivt och inte?
Beror på skulle jag säga...
Att en person klarar sig själv skulle inte klassa som direkt sensuellt men en positiv egenskap hos en potentiell partner
Dock vet jag av erfarenhet att vad folk tror om sig själv inte alltid stämmer med vad andra tycker om dem och att ordet "självständig" kan tolkas på många olika sätt... många personer som anser sig vara "självständiga" är extremt individualistiska... mycket jag jag jag tänk men väldigt lite vi tänk och en sån person skulle jag ha svårt att ha en nära relation med.
Likadant med "styra upp"... vad betyder det? Styra upp saker kan vara bra men det kan oxå vara en negativ egenskap om man är en självutnämnd boss som kör över alla andra och "styr upp" saker efter sin egen smak.
Jag är generellt sett skeptiskt mot folk som beskriver sig själva så det nästan låter som ett CV för en jobbansökan...