• Anonym (Självständig)

Attraktivt & sensuellt med en kvinna som är självständig?

En tråd för er herrar:

Vad tycker ni kring när en kvinna är bekväm i sitt eget sällskap, visar att hon kan ta hand om sig själv, styr upp planer med nära & kära som får henne att må bra, ja en tjej som tar väl hand om sig själv - både sitt yttre och inre helt enkelt.

Är det attraktivt i era ögon? Eller är det tvärtom, att det skrämmer iväg er? 

Men i dejtingstadiet syftar jag på nu, innan ni blivit exklusiva men börjat umgås allt mer regelbundet. Era synpunkter kring vad som är attraktivt och inte? 

• Svar på tråden Attraktivt & sensuellt med en kvinna som är självständig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Självständig) skrev 2023-01-26 20:34:01 följande:

En tråd för er herrar:

Vad tycker ni kring när en kvinna är bekväm i sitt eget sällskap, visar att hon kan ta hand om sig själv, styr upp planer med nära & kära som får henne att må bra, ja en tjej som tar väl hand om sig själv - både sitt yttre och inre helt enkelt.

Men i dejtingstadiet syftar jag på nu, innan ni blivit exklusiva men börjat umgås allt mer regelbundet. Era synpunkter kring vad som är attraktivt och inte? 

Självklart är det attraktivt. Jag är själv likadan, och vill absolut inte ha osjälvständig och osäker partner. 
  • Anonym (Självständig)

Typ om en kvinna kan avnjuta ett glas vin hemma själv en vanlig tisdagkväll framför en go serie , och när ni pratar på telefon så har hon bokat in en plan för veckan hon är nöjd med, hon är driven, har visioner och tycker sitt jobb är roligt, hon ser fram emot en helg där hon berättar för dig att hon ska tillbringa tid med sina vänner och åka på roadtrip. Ja mer eller mindre, en kvinna som är väldigt positiv och tillfreds med sitt liv och är öppen med det. Och när ni båda har tid för varandra så ses ni självklart. 
    Om jag vart man så skulle jag nog också dras till den sortens kvinna, en självständig men ödmjuk individ.

• Anonym (-)

Låter mycket intressant för mig.

• Anonym (Beror på)

Beror på om det har med prestations ångest att göra eller inte. På ytan kan man se en självständig kvinna som är driven på jobbet, gör planer osv men innerst inne kan det bero på ångest.

• Tecum

Det är absolut attraktivt med en självgående och driven kvinna. Men det får inte slå över i egoism och ovilja att anpassa sig till ett liv i en relation. Jag får vissa vibbar att du sätter vänner och hobbies före att  umgås med din partner?

• Anonym (TV)

En tråd för er herrar:

Nja, en person som väljer att beskiva sig själv på ovanstående sätt ser jag som lite skum.
  • Anonym (sådär)

En tråd för er herrar:

Beror på skulle jag säga...

Att en person klarar sig själv skulle inte klassa som direkt sensuellt men en positiv egenskap hos en potentiell partner

Dock vet jag av erfarenhet att vad folk tror om sig själv inte alltid stämmer med vad andra tycker om dem och att ordet "självständig" kan tolkas på många olika sätt... många personer som anser sig vara "självständiga" är extremt individualistiska... mycket jag jag jag tänk men väldigt lite vi tänk och en sån person skulle jag ha svårt att ha en nära relation med.

Likadant med "styra upp"... vad betyder det? Styra upp saker kan vara bra men det kan oxå vara en negativ egenskap om man är en självutnämnd boss som kör över alla andra och "styr upp" saker efter sin egen smak.

Jag är generellt sett skeptiskt mot folk som beskriver sig själva så det nästan låter som ett CV för en jobbansökan...
  • Anonym (Självständig)

Hur beter sig en SENSUELL kvinna tycker ni? 
    Just ordet sensuell tycker jag är svårt att sätta ord på och kan ha så många olika betydelser men berätta kring era synpunkter hur en attraktiv/sensuell kvinna är?

• Carolatom07

Jag attraheras mest av kvinnor som vågar stå upp för sig själva och vad de tycker och tänker (så länge inte åsikterna är allt för avvikande mot mina). Många kvinnor är tyvärr kameleonter och anpassar sitt tyckande och värderande efter vad som råder i det tillfälliga umgänget. Bara för att inte riskera att stöta sig med någon, dvs de vill vara "snälla". Men ett sådant beteende är ju mest falskt.

• Anonym (Positivt)

Det är positivt, och på det sättet attraktivt. Men det påverkar inte hur sexig hon är. Det kan någon självständig som osjälvständig vara eller inte vara, så självständighet är mer en rent allmänt positivt än en sexkvalité.

• Anonym (Självständig)

Men min fråga lyder, vad är ordet Sensuell för er? Vad får ni upp för bild av en kvinna som är sensuell?

• Anonym (Yupp)

Min kvinna, vi är särbo, är väldigt självständig och kan själv. Hon frågar/ ber om hjälp när hon behöver. 
    Hon borde kanske fråga om hjälp oftare kan jag tycka men .....hon bestämmer.
    Jag vill väl få klart och hon vill ta tid på sig och få allt 100.
    Men, man är olika - så är det.

• Tecum
    Anonym (Självständig) skrev 2023-01-27 19:23:59 följande:
    Men min fråga lyder, vad är ordet Sensuell för er? Vad får ni upp för bild av en kvinna som är sensuell?
    Det är en kvinna som bejakar sin kvinnlighet, klädsel, uppträdande, att våga njuta, möta mäns blickar, flirta, vara sig själv men ändå bry sig om andra och vara empatisk och inkännande.
  • Anonym (Positivt)
    Anonym (Självständig) skrev 2023-01-27 19:23:59 följande:

Då jag har ganska bred smak på kvinnor är det svårt att få upp en bild av vad som är sensuellt och inte. Jag har attraherats både av en lång, atletisk, storbystad dam från Senegal och en flickaktig blond kort tjej som såg ut som 16 trots att hon var 30.

Jag tror inte jag är ensam om att ha väldigt bred smak på vilka kvinnor jag kan finna attraktiva, så det är en väldigt svår bild att föreställa sig, en fantasikvinna med just de här och de här attributen.   
  • Anonym (Yupp)

Har nog tappat de faktorer som har med utseende att göra.
    Vill ha en kvinna som passar mig som person mer än att passa ett utseende.
    Och det har jag fått.

• Nick Rivers

Absolut. Starka, självständiga kvinnor är attraktivt. Mähän som bara fogar sig har jag aldrig kunnat ha något långvarigt med. Tyvärr kanske, det är säkert enkelt ibland. Men gud så ointressant.

Svar på tråden Attraktivt & sensuellt med en kvinna som är självständig?