Hinna med vild 1-åring på morgonen
Men det är väl bara att ha barnet i stolen. Det körde jag alltid med när barnen var små. Ner i stolen och sätta på typ babblar på mobilen. Man får köra på det som funkar. Så gjorde jag när jag behövde laga mat ifred, duscha, göra mig iordning osv. Det är ju bara en period. Snart kommer det komma perioder när man inte behöver kolla barnent 24/7 och då kan de leka själva i sitt rum eller sitta still i soffan och titta på tv.
Vet inte vad ditt barn äter till frukost men mina fick välling när de var mindre. Då åt de tysta och fint i soffan och medan de gjorde det kunde jag göra saker.
Om man har möjlighet kan man göra iordning sig på jobbet. Bortsa tänderna där. Sminka dig där. Kanske till och med äta frukost där beroende på vad du har för jobb. Nu kör ju du bil men jag gjorde mycket på bussen. Sminkade mig på bussen. Åt macka på bussen. Termos med te på bussen.
Förbered så mycket som möjligt kvällen innan. Lägg fram kläder till alla. Ladda kaffebryggaren. Häll upp havreflingorna i kastrullen. Ställ handväskan färdigpackad i hallen. Lägg fram hårborsten. Lägg fram en tom påse så du kommer ihåg att du ska packa med matlåda. Lägg fram nycklar, hörlurar, mobil. Ja precis allt du kan tänkta dig förbereder du. Det gör jag fortfarande fast barnen är större.