Inlägg från: Anonym (Tolkning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tolkning)

Dumpade bittra män

Anonym (Honey) skrev 2023-01-27 16:38:28 följande:
    Dumpade bittra män

Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 

Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?

Det är din tolkning vem felet är på. 
  • Anonym (Tolkning)
    Anonym (Mx) skrev 2023-01-27 18:07:59 följande:

Tror det blir fler bittra ju mer år man traskat på livets väg. Både kvinnor och män.

Dock tror jag männen upplevs som mer bittra eftersom det oftast är kvinnan som väljer att dumpa och gå vidare.

Då när kvinnor dumpar oftare män, då lägger kvinnan skulden på någon annan. 
  • Anonym (Tolkning)
    Dumpade bittra män

Upplever det i synnerhet här men även irl. Att många män blir väldigt bittra när de blir dumpade i dejtande eller i relationer. Jämfört med kvinnor även om det finns individer. 

Verkar också finnas många män som misslyckas i relationer gång på gång men inte förstår att det är pga dem själva. Alltid kvinnans fel? det ser man inte minst i alla inceltrådar där män utan att vara en ren incel fått en starkt kvinnoförakt. Eller bitterheten över dejtingsiforna att kvinnor bara lyckas eller för all del att kvinnor borde anpassa sig och sänka kraven. Varför är det så?

Nu säger du att skulden är på de som kvinnorna dumpar. 
    Inte att kvinnan har för höga krav. 
  • Anonym (Tolkning)
    Östgöte skrev 2023-01-27 18:27:54 följande:

Snarare svenska kvinnors orimliga krav som gör män bittra. Själviska och bortskämda primadonner som tror dom Guds gåva till mannen. Bättre med en feminim kvinna utanför Sverige.

Precis, rättighet till sex är när män klagar men inte när kvinnor gör det. 
  • Anonym (Tolkning)
    Kockobello skrev 2023-01-27 18:02:17 följande:
    Finns nog lika många gamla bittra kvinnor.
    Det är nog lättare för kvinnor. 
    Ett utseende kan dölja om någon kvinna är en manshatare. 
  • Anonym (Tolkning)

En orsak kan vara hur man blir bemöt olika beroende på orsak varför man blir utan sex. 

Det är taskigt när någon säger att sex är inget behov och ingen mänsklig rättighet när män blir utan sexpartner men det gäller exempelvis inte om en kvinna har ont i slidan och kan inte ha sex. 

Det ska inte vara orsaken som avgör om man blir bemöt dåligt eller bra. 

Med kvinnors logik borde olika personer säga att det är rättvist om en kvinna kan inrte ha sex för hon har någon könssjukdom 

• Anonym (Tolkning)
    Dumpade bittra män

Vad får de ratade kvinnorna höra jämfört med männen?
    Får kvinnor höra om de förtjänar inget sexliv om de är handikappade, feminister etc? 
  • Anonym (Tolkning)
    Dumpade bittra män

Rättvist då är att kvinnor också få höra skit när de blir utan sex för vilken orsak som helst. 
  • Anonym (Tolkning)
    Anonym (S) skrev 2023-01-29 06:52:16 följande:
    Men att ha sex med en annan människa är ingen rättighet. Det är ingen som "förtjänar" att ha sex med en annan människa, sex är något som man har för att man vill med någon som man vill ha det med. Det är ett behov inget annat. Om man inte lyckas finna någon så måste man söka problemet hos sig själv för man kan ju knappast tvinga folk att ligga med en eller hur? Det spelar ju ingen roll vad man får höra eller inte och faktum kvarstår, de absolut flesta män får ligga och är man inte framgångsrik med det motsatta könet så är mitt tips att man gör som man alltid gör i situationer då man misslyckas gång på gång. Man provar att förändra något. Att hela tiden göra om samma ska med samma dåliga resultat är ju liksom definitionen av dumhet. Att skylla på att det är kvinnornas fel som inte vill ha en är ju bara korkat och kommer ju knappast att leda till något bättre resultat. Varför ska någon sänka sina krav om det inte behövs. Det gäller både män och kvinnor, ALLA har rätt att ha vilka krav dom vill men det är ju ingen garanti att man lyckas träffa någon men det står varje människa fritt att tacka ja eller nej till en annan människas närmanden. Om ingen man skulle vilja ha sex med mig så ligger det ju självklart på MIG och ingen annan att ändra mig så att jag blir mer attraktiv för det motsatta könet, jag kommer ju knappast få mer sex för att jag gnäller om det och beskyller alla män för att vara taskiga, ha för höga krav, vara orimliga primadonnor osv. Inte särskillt atraktivt att hålla på så.
    Postman skrev 2023-01-28 18:55:46 följande:

Kvinnor behöver inte gnälla över att få ligga. Listan är extremt lång med villiga män för henne om hon vill ligga förstås. Så är det inte för oss män. Där är utbudet långt fattigare och vi får jobba långt mer för att komma en kvinna nära. Jag hör dock kvinnor som säger att män snarare borde höja sina krav och inte vara så desperata efter f*tta.

Ja precis, jag skulle aldrig vilja vara med en man som tar vem som helst, jag vill ju vara speciell och känna mig utvald, inte utbytbar.
    Det har inte med saken att göra när du tar upp om att sex inte ska vara en rättighet. 
    Det är inte det som vi diskuterar om
  • Anonym (Tolkning)
    Västsverige78 skrev 2023-01-29 16:14:15 följande:

Bittra män som inte får matchningar på tinder får inte skriva om det i kvällstidningarna, till skillnad från kvinnor.

www.expressen.se/amelia/relationer/anne-51-jag-blev-portad-fran-tinder/

Kvinnan säger inget om att hon hade stora problem med sexliv och förhållande tidigare i hennes liv.
    Hon har allstå troligen redan levt ett liv med sex och förhållande och det är därmed skillnad jämfört med någon som är oskuld i hög ålder. 

Trots det tycker hon det är jobbigt att bli bortvald 
Svar på tråden Dumpade bittra män