Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Kan jag neka dna-test?

Anonym (SnartMamma) skrev 2023-01-28 23:34:55 följande:

Men är det ingen här som har nån förståelse för att jag tycker att pappan är en idiot som fullständigt skitigt i att ha nån kontakt eller brytt sig ett jävla dugg genom graviditeten? 

Jag förstår dig.

En variant är att du innan barnet är fött flyttar till en annan landsända dit du tror att pappan inte kan eller är villig att flytta efter. Tex om ni bor i Gävle, flytta till Lund. Bor ni i Karlstad, flytta till Luleå. Då blir det mycket lättare att slippa honom.

Men underhåll får han ändå betala och barnet har rätt att ärva honom.

Men du måste flytta så fort som möjligt. Barnet behöver vara född på den nya orten så barnet får sin hemvist och folkbokföring där.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Väx upo) skrev 2023-01-29 02:52:10 följande:
    Nej för det säger absolut ingenting om hur han kommer vara som pappa. Att han inte vill ha kontakt med dig ska inte påverka hans möjlighet till en relation med sitt barn. Väx upp, det här handlar inte om dig och dina känslor utan om ditt barn. När man blir förälder så får man lära sig att all tid sätta sitt barn först och de allra flesta barn mår bäst av att ha båda sina föräldrar i sitt liv. Män har generellt svårt att ta till sig barnet innan det är fött och att han ibte engagerar sig i graviditeten när ni inte har en relation är inte särskilt konstigt. 
    Jo det är faktiskt konstigt, om han är intresserad av sitt barn och hur det går för barnet där i magen.

Men skiter han i det så är det såklart inget konstigt om han inte dyker upp.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Väx upo) skrev 2023-01-29 04:04:16 följande:
    Jag har 5 barn och min trots att jag och min make har en väldigt bra relation så har han svårt att greppa att det faktiskt är ett barn i magen och att få en relation till det. Det är en enorm skillnad när man bär på barnet och känner av det, han har alltid älskat sina barn från dag ett men för honom så är hela graviditeten väldigt märklig och svårgreppad och inte gör det honom till en sämre pappa. Att man efter ett ons inte engagerar sig i en graviditet är väl inte det minsta märkligt. Det har inget som helst att göra med hur han kommer vara som pappa. Kanske är han världens sämsta pappa men det vet man inget om ännu. Frågan är ju hur pass väl TS ens känner mannen i fråga efter ett ons? Barnet har all rätt till båda sina föräldrar och jag tror att väldigt få barn skulle uppskatta att i efterhand få veta att den ena föräldern nekat och motarbetat att de fick ha en relation med den andre föräldern. Det är inget annat än fruktansvärt egoistiskt och det har absolut ingenting med gött föräldraskap att göra. 
    Nu skrev jag ju om ifall han bryr sig eller inte. Han kan fortfarande tänka rationellt och vara så pass mogen att han tar sitt ansvar. Har ingenting med känslor att göra. Om han kommer bli en bra pappa har du ingen aning om, han kanske förstör båda deras liv. TS som faktiskt har träffat karln är bättre lämpad att bedöma om han är en idiot än någon av er i tråden.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (SnartMamma) skrev 2023-01-29 10:30:04 följande:
    Det är för sent för abort. Jag har stöttning av mina föräldrar. och som nån föreslog att jag kan ju skynda mig att flytta upp till Norrland för att slippa honom ska jag väl ändå inte behöva göra. Helt sjukt. 
    Kan du själv komma på något bättre sätt om du stannar? I slutändan är du med stor sannolikhet körd. För många känner till vem som är pappan och DNA-tekniken och även släktforskning och det finns ju också på sikt. Lika bra att registrera honom men försöka göra det för opraktiskt att ha gemensam vårdnad. Det blir jättesvårt för honom om du flyttar långt, då har du större chanser att slippa honom i erat liv. Eller stanna och riskera att dras med idioten till vardags och allt vad det kommer göra med sig. Det är ditt liv så du får välja.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Väx upo) skrev 2023-01-29 13:39:42 följande:
    Det har ju inte heller du någon aning om och det finns ju absolut ingenting som säger att han inte kan vara en bra pappa. Att en man inte engagerar sig i en graviditet efter ett ons är inte särskilt märkligt och det säger absolut inget om hans förmåga att vara pappa. Barnet har rätt till båda sina föräldrar och det bör vara vad som står i centrum här. Jag är faktiskt tveksam till hur väl TS känner mannen i fråga efter ett ons, det vanliga är ju att man inte har någon relation överhuvud taget i så fall och TS låter enormt egoistisk och självcentrerad och utmärker ju inte direkt sug som en fantastisk blivande förälder.
    Jo det finns någonting som säger det, TS erfarenheter som är bättre än någon av oss. Och jag litar bättre på TS som faktiskt träffat honom än någon av er i tråden som inte känner honom alls. Och TS litar förhoppningsvis antagligen också bättre på sina egna iakttagelser av honom än på dina tveksamheter. Och det finns absolut ingenting som tyder på att han kan vara en bra pappa. Han är ju totalt ointresserad av barnets hälsa dessutom. Det har som sagt ingenting med känslor att göra utan rationellt tänkande och att ta sitt ansvar.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Väx upo) skrev 2023-01-29 13:57:27 följande:
    TS som sätter sina egna känslor framför sitt barns.... 
    Det återstår att se. Barnet har inga känslor i det här läget.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Livia) skrev 2023-01-29 14:03:39 följande:
    Du missade nyheten va om lilla Tintin som blev mördad av sin pappa då rätten ansåg att pappans rätt till barnet var större än hotbilden som fanns mot mamman och barnet?

Föräldrars rätt till sina barn väger tungt. Som mamma kan du dessutom förlora vårdnaden om barnet om du hindrar umgänge.

Grattis, du har valt att skaffa barn med en man som du anser är en idioti. Det kan bli ditt livs största misstag.

Att flytta långt bort är en rimlig lösning för att förhindra att han vill träffa barnet. Vill han ha umgänge så kan det bli svårt för dig att flytta senare.

osmart?
    Precis. TS måste agera nu, annars är hon dömd till ett liv fast med den här nollan i sin närhet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Väx upo) skrev 2023-01-29 14:17:08 följande:
    Men hon vill ju försöka undanhålla vem som är barnets pappa och neka sitt barn en relation med denne, det är knappast i barnets intresse utan enbart i hennes eget. 
    Det är i barnets intresse att slippa en idiot i sitt och sin mammas liv och att ha en mamma som mår bra. Så jag tycker TS gör helt rätt i att tänka på sig själv här. Det är hon som ska dra det här lasset, inte pappan och definitivt inte någon av er i tråden.
  • Anonym (Maria)
    Core skrev 2023-01-29 16:52:56 följande:
    Så du tycker att vi kan legitimera hennes åsikt att han är en idiot, för att hon säger det? Hur vet vi att TS inte lider av en narcissistisk personlighetsstörning och i själva verket är idioten i sammanhanget?

Jag tycker att det är i barnets intresse att man iallafall gjort vad man kan för att ge denne så bra förutsättningar som möjligt. Det har inte TS genom att göra sig gravid med någon hon säger är en idiot på den nivån att han inte ska ha kontakt med barnet? Varför knullar hon utan skydd om hon inte vill ha honom i ett barns liv?

Vi kan bara utgå ifrån informationen i trådstarten när vi diskuterar, att hitta på egna förutsättningar är meningslöst. Jag utgår ifrån vad TS berättar i mina inlägg. 

Ja, och det är just det som TS verkar göra. Det är inga bra förutsättningar med en sån nolla till far. Varför ska man ha idiotier i sitt och sitt barns liv om man kan undvika det.

Och det där med varför hon knullade utan skydd är ingenting hon kan göra ogjort. Nu får hon spela så gott hon kan med de kort hon för närvarande har.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Väx upo) skrev 2023-01-29 14:31:48 följande:
    TS har varken moralisk eller laglig rätt att undanhålla barnets dess far. Det här är liksom inget att tycka om, det är ett faktum att barnet har rätt till båda sina föräldrar. Det spelar ingen som helst roll vad mamman anser om barnets far, det är helt irrelevant, i Sverige så anser man att barnet mår bäst av att ha båda sina föräldrar i de absolut flesta fall och det finns ingenting i det TS skriver som antyder att barnets far skulle vara olämplig som förälder. BARNETS rätt är det enda som spelar någon roll. En mamma äger inte sitt barn, hon har ingen som helst rätt att besluta om ett barn ska ha tillgång till båda sina föräldrar eller inte. Hon får helt enkelt lära sig att leva med att ha någon form av relation med denna mannen nu när hon valt att sätta ett barn till världen tillsammans med honom, hennes känslor saknar helt betydelse i sammanhanget. 
    Hon har all rätt att flytta långt bort ifrån honom. Det är den bästa chansen hon har att slippa honom i deras liv. Förhoppningsvis ger han upp, om han ens försöker. Det finns ingen laglig instans som kommer försöka sammanföra pappan med barnet om han inte driver det själv. Och ingen domstol kommer tilldöma honom vårdnaden med de förutsättningarna. Barnet primära anknytningsperson blir TS.
Svar på tråden Kan jag neka dna-test?