Kan jag neka dna-test?
men tänk nu om du då går den vägen och säger att du inte vet vem pappan är och säger så till ert barn också så ska ert barn gå och undra, är det min pappa? eller är det han? eller...? du kan skada ert barn mer med att undanhålla detta än om du säger som det är.
förstår att du är upprörd och allt men det här handlar inte om dina rättigheter, det handlar om ert barns rättighet att veta vem sina biologiska föräldrar är. Huruvida han sen är involverad eller inte är något annat. Barnet har rätt att veta. Barnet har även en dag rätt till sitt arv när väl pappan går bort. Det finns många rätt som ert ofödda barn har som inte du eller någon annan har rätt att förvägra. Det kan finnas ärftliga sjukdomar och annat som ert barn behöver veta från faderns sida. Litet som smått: Ert barn har rätt att veta. Och sen en dag när ert barn får barn - har det barnet rätt att veta vem som är morfar/farfar.
Vilka motiv du än har för att vilja dölja detta så är de inte tillräckligt starka eller tillräckligt rätt moraliskt och jag hoppas lagligen heller.
Skulle han nu fortsätta vara en skitstövel som inte vill vara inblandad fine, men då har du i alla fall gjort rätt för ert barn, sen får han stå för sitt. Då har du gjort ditt. Då har du rent mjöl i påsen.