• Anonym (anonym)

Dissad av dejt

Jag (kvinna) träffade en man via en dejtingapp. Vi tog en drink och hade det toppen, connectade väl och kysstes. Direkt efter skrev vi och han undrade vad jag skulle göra följande måndag. Helgen kommer och jag åker på en redig fylla och åker hem till honom då han hade skrivit till mig, men jag tog inativ att åka hem till honom (han var nykter). På morgonen skrattade han åt att jag varit  full, och så hade vi samlag. Det var god stämning och han sa att jag bara måste berätta hur utställningen jag skulle till samma dag var! 

Sedan kommer måndagen och jag frågar hur det är med honom och hur han ville göra idag?.

Japp INGET SVAR. Han vägrar ens läsa meddelandet. Förstår ju att han inte är intresserad men man blir ju så kränkt, när det var så bra sist och fyllt av skratt.

Men hur går man vidare? Känner inte ens denna man, men är ändå så kränkt att man kan ha det så bra och sist vi sågs var det frid och fröjd, jag hade heldre velat ha ett svar som "jag känner inte för att ses idag!" eller liknande. Måste strunta i honom men kan någon ge en lite råd? Känner ju inte ens honom, men egot tar så illa vid sig...

• Svar på tråden Dissad av dejt
  • Anonym (Göta)

Jag är ledsen, men du var alldeles för "på". Det är inte attraktivt att komma hem till någon stupfull innan ni ens hade bestämt att ni skulle ses (ni skulle ju ses på måndagen, inte till helgen) och ha sex. Det är inte en sån typ av kvinna han ser framför sig när han tänker på sin framtida tjej. Då blir det bara en engångsgrej. Tyvärr. 

• Anonym (Cissi)

Han utnyttjade dig för sex och sällskap när du ändå var där, men dömde ut dig i tysthet. Han var alltså också ego där och då, men eftersom du hade trevligt så är det bara att släppa. 

• Anonym (anonym)
    Anonym (Göta) skrev 2023-01-30 09:59:29 följande:

Jag är ledsen, men du var alldeles för "på". Det är inte attraktivt att komma hem till någon stupfull innan ni ens hade bestämt att ni skulle ses (ni skulle ju ses på måndagen, inte till helgen) och ha sex. Det är inte en sån typ av kvinna han ser framför sig när han tänker på sin framtida tjej. Då blir det bara en engångsgrej. Tyvärr. 

Tack för ditt ärliga svar. Håller helt med dig, var skönt att få läsa detta och bara inse läget. Det kommer fler chanser!
  • Anonym (Göta)
    Anonym (anonym) skrev 2023-01-30 10:41:06 följande:
    Tack för ditt ärliga svar. Håller helt med dig, var skönt att få läsa detta och bara inse läget. Det kommer fler chanser!
    Det gör det! Förhoppningsvis hittar du en fin kille snart!!
  • Anonym (Ghost)

Cheesus, tagga ner! Du skrev till honom idag, klockan är inte ens 11 och du bestämmer dig för att han "dissar" dig och "vägrar" läsa ditt meddelande? Herregud... Och sen att du kom dit full och skämde ut dig istället för att vänta till måndag som ni sagt, varningsflaggorna blir bara fler och fler. Fundera lite på vilket första intryck du gör. Jag är säker på att du är mycket bättre än den här bilden som skapats nu!

• Anonym (Max)
    Anonym (Cissi) skrev 2023-01-30 10:08:27 följande:

Han utnyttjade dig för sex och sällskap när du ändå var där, men dömde ut dig i tysthet. Han var alltså också ego där och då, men eftersom du hade trevligt så är det bara att släppa. 

Givetvis så var det han som utnyttjade henne. Hon fick inte ut något av att de hade sex. Det är bara män som utnyttjar. Mmm.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-01-30 10:45:30 följande:

Cheesus, tagga ner! Du skrev till honom idag, klockan är inte ens 11 och du bestämmer dig för att han "dissar" dig och "vägrar" läsa ditt meddelande? Herregud... Och sen att du kom dit full och skämde ut dig istället för att vänta till måndag som ni sagt, varningsflaggorna blir bara fler och fler. Fundera lite på vilket första intryck du gör. Jag är säker på att du är mycket bättre än den här bilden som skapats nu!

Du har så rätt så. Detta var en vecka sedan det hände dock, inte så att jag skrev idag och är kränkt över att det gått någon timma. Är en vecka utan svar :) Men du har rätt!
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (anonym) skrev 2023-01-30 10:54:35 följande:
    Du har så rätt så. Detta var en vecka sedan det hände dock, inte så att jag skrev idag och är kränkt över att det gått någon timma. Är en vecka utan svar :) Men du har rätt!
    Jaha ok! :D Jo men då förstår jag vad du menar, och håller med om att han både dissar och vägrar svara. Du får väl acceptera att ni har gått skilda vägar. Han verkar inte riktigt frisk faktiskt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-01-30 10:57:11 följande:
    Jaha ok! :D Jo men då förstår jag vad du menar, och håller med om att han både dissar och vägrar svara. Du får väl acceptera att ni har gått skilda vägar. Han verkar inte riktigt frisk faktiskt.
    Ja stort tack för ditt svar. Känns bättre nu att bara få läsa den hårda sanningen, även om jag själv redan visste den. Tack för allas svar!
  • Anonym (märkligt)

Alltid lika lustigt när kvinnor blir alldeles till sig över att ha blivit dissade samtidigt som man tycker att killar ska kunna ta det med ett leende.Flört

• Anonym (Ghost)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-01-30 11:24:56 följande:

Alltid lika lustigt när kvinnor blir alldeles till sig över att ha blivit dissade samtidigt som man tycker att killar ska kunna ta det med ett leende.Flört

Jaså, är det så ts resonerar tycker du....?
  • Anonym (märkligt)

Och som av en händelse lyser FL feministjunta med sin frånvaro...

• Anonym (märkligt)
    Anonym (Ghost) skrev 2023-01-30 11:27:25 följande:
    Jaså, är det så ts resonerar tycker du....?
    Inte TS, hon är väl som alla människor, ingen gillar ju att bli dumpad. Dock är det STOR skillnad på om det är ok att gnälla om det på FL beroende på vilket kön man har
  • Anonym (Göta)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-01-30 11:29:56 följande:

Och som av en händelse lyser FL feministjunta med sin frånvaro...

Som av en händelse dyker samma gubbar upp i alla trådar och gör alla frågor till en kvinno-/mansfråga. Det är rätt tröttsamt. 

Acceptera att 90% av alla som skriver på familjeliv är kvinnor och ja, vi kommer sätta kvinnor i främsta rummet. Precis som du och dina vänner sätter männen i främsta rummet.

TS blev avvisad och det är aldrig kul. Det har inget med hennes kön att göra. 

Ingen blir förälskad av att någon man knappt känner kommer hem till en kraftigt berusad mm. Det är avtändande oavsett kön. 
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (märkligt) skrev 2023-01-30 11:31:49 följande:
    Inte TS, hon är väl som alla människor, ingen gillar ju att bli dumpad. Dock är det STOR skillnad på om det är ok att gnälla om det på FL beroende på vilket kön man har
    Ja men sluta uttala dig om hur "lustigt" det är då när det inte är någon som skrivit att killar ska ta dumpningar med ett leende, eller starta en egen tråd om det.
  • Anonym (.)

Åker på en redig fylla??

• Anonym (---)

En dretfull kvinna som kontaktar sin nästan-dejt? Klart han tyckte du skulle komma och ha sex med honom. 

Är kvinna själv. Hoppas du fattar att du får skylla dig själv? 

Svar på tråden Dissad av dejt