Man ljugit om ekonomi/kronofogden
Långt nu. Jag är gift, sen 10
år och vi har två barn.
Men; för många år sen innan jag o mannen flyttade ihop så ?kom jag på honom? med att ta massa sms-lån och skit. Han sålde sitt hus då med massa förlust och det blev skit ekonomiskt. Han vågade inte säga till mig utan lånade sig fram à la Lyxfällan. När vi sen flyttade ihop kom ju detta fram, och vi hade en kris kan man lugnt säga. Då hade han hamnat hos Kronofogden.
Det slutade med att han fick ta ett lån med sina föräldrar som borgenärer och lösa alla skulder.
Så han hamnade liksom på grön kvist igen men det tog ju ett tag.
För ett par månaden upptäckte jag att det ?försvann? pengar från vårt sparkonto, det är ett sparkonto som vi båda plockar pengar från ibland så det går upp o ner där, men nu hade det försvunnit så mkt. Då var det han och han hade massa ?bra? förklaringar. Bränd sen innan litade jag inte helt på honom, så flyttade alla dom pengarna. Och sen dess har han inte sagt nåt. Varje månad så betalar han sina privata räkningar, jag mina o sen för han över pengar till mig för alla gemensamma.
Men idag såg jag att jag inte hade fått några pengar, så frågade honom på morgonen bara om han hade glömt. Då såg jag på honom att det var nåt.
Då är han i ekonomisk skit igen. Han är hos Kronofogden.
Han berättar ju bara för att jag har kommit på honom (precis som förra gången) Nu litar jag ju såklart inte helt på honom men enligt honom så har detta hållt på i ett år, kanske lite mer. Började med en dålig månad o han vågade inte säga något till mig o sen har det rullat på med sms-lån efter sms-lån. Nu uppe i ca 250 000
Hamnade hos kronofogden, vet ej när, men from förra månaden har han löneutmätning. Vilket innebär att han nu bara lämnar mig med att lösa månadens hyra o allt för han har inga pengar.
Vilket jag såklart inte har pengar till för jag har ju betalat allt annat.
Om jag tömmer sparkontot kan jag lösa hyran men då finns inga mer pengar sen.
Det var lika förra gången, han berättade inte ?frivilligt? utan jag kom på honom.
Han är såklart jätteledsen och säger att han inte ?gjort det med flit? men han har inte velat såra mig. Bullshit säger jag, jag tänker att han varje månad och vid varje lån han tagit har haft möjligheten att vara ärlig.
Jag fattar att jag måste lämna, men jag vet inte hur. Jag måste få lite styrka och luft under vingarna. Jag vet inte ens hur man gör? Barnen? Boende? Ekonomi själv?
Hur ska jag lösa allt?
Helt blankt, ge mig lite glada tillrop och hopp om livet igen. Jag älskar ju fortfarande honom såklart!