Aviga skrev 2023-02-02 21:49:18 följande:
Ja det måste vara väldigt narcissistiskt av mig att låta min man slippa fundera över det här. Inte sant!!
Vet inte riktigt vad ni är ute efter. Det verkar som om ni är ute efter en syndabock. Om det är så har jag för länge sedan tagit den rollen.
För visst tar jag på mig skulden för att en man dubbelt så gammal som jag förälskade sig i mig. Att han separerade från sin fru och familj så att han kunde inleda ett förhållande med mig.
Visst gjorde jag ett aktivt val när gav mig hän mina känslor för honom.
Min största synd är kanske att jag inte då inte vågade stå för mina känslor utåt. var rädd för vad folk skulle tycka osv. Jag var väldigt ung 23 år han 43 men jag borde ha vetat bättre.
Jag förstår ärligt talat inte riktigt vad min man har med det hela att göra. Men jag kanske skulle ha gått i kloster så hade han sluppit träffa mig.
När jag började den här tråden så kände jag sorg efter en kär vän som gått bort och känslan av skam för det val jag gjorde för hundra år sedan kom också upp.
Inte konstigt om jag funderar på hur mitt liv hade varit om jag valt annorlunda.
Om jag är narcissistisk får väl andra avgöra men skulden jag känner är bara min.
När man är ung tänker man kortsiktigt. Med åren ser man sammanhangen
Vad jag förstår var det väl inte riktigt det som "bin there" menade med sitt inlägg.
Hur du och ex älskaren en gång träffades har ju inget med den hemliga kontakt du och han haft och undanhållit för din man.
Den sorg du känner efter ex älskarens död borde, och tom vara naturligt och önskvärt, att du skulle kunna dela med din man. Det är ju just sådana känslor t.ex. som i sorg, ens partner borde vara det största stödet.
Det har du förstört genom att hålla ert förhållande hemligt.
Inte så lätt kanske idag att säga
- Du, min f.d. älskare som jag pratat med i flera år utan att du visste om det har dött, och jag är sååå ledsen. För han och jag hade något speciellt.