BIM mars 2023
Hej,
Länge sen jag var här. Har ett barn fött i dec 19 och har längtat efter ett syskon ett tag. Men pga livet så har det inte varit läge att försöka. I december blev jag dock gravid av misstag och vi var överlyckliga. Men det slutade i MA och hjärtat brast. Nu kan jag inte tänka på ett syskon, känner mig smått besatt.
I fredags var jag på återbesök efter MAt för att kolla att allt gått bra. BM såg en äggblåsa på 15 mm och sa att jag borde få ÄL inom 2-3 dagar. Jag tror mer på 3-5 dagar för jag har inga ÄL-flytningar men det börjar kännas lite glattigare. Så nu testar jag med ÄL-tester varje dag och väntar på ÄL-flytningar. Men det är allt jag kan tänka på. Sitter och räknar ner timmarna till jag kan ÄL-testa (4h-gränsen) och försöker tempa men det går sådär iom 3-åring som sover dåligt. Har haft supertydliga ÄL-flytningar och extremt regelbundna cykler efter graviditeten men nu eftersom den här cykeln började med en medicinsk abort vet jag ju inte hur den kommer te sig.
Om ÄL kommer senast onsdag (5 dagar efter VUL i fredags) så blir BIM 21 mars. Har 12 dagars lutealfas, alltid haft. Det känns såå långt bort.