Inlägg från: Anonym (Blueberry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blueberry)

BIM mars 2023

Hej,

Länge sen jag var här. Har ett barn fött i dec 19 och har längtat efter ett syskon ett tag. Men pga livet så har det inte varit läge att försöka. I december blev jag dock gravid av misstag och vi var överlyckliga. Men det slutade i MA och hjärtat brast. Nu kan jag inte tänka på ett syskon, känner mig smått besatt. 

I fredags var jag på återbesök efter MAt för att kolla att allt gått bra. BM såg en äggblåsa på 15 mm och sa att jag borde få ÄL inom 2-3 dagar. Jag tror mer på 3-5 dagar för jag har inga ÄL-flytningar men det börjar kännas lite glattigare. Så nu testar jag med ÄL-tester varje dag och väntar på ÄL-flytningar. Men det är allt jag kan tänka på. Sitter och räknar ner timmarna till jag kan ÄL-testa (4h-gränsen) och försöker tempa men det går sådär iom 3-åring som sover dåligt. Har haft supertydliga ÄL-flytningar och extremt regelbundna cykler efter graviditeten men nu eftersom den här cykeln började med en medicinsk abort vet jag ju inte hur den kommer te sig. 

Om ÄL kommer senast onsdag (5 dagar efter VUL i fredags) så blir BIM 21 mars. Har 12 dagars lutealfas, alltid haft. Det känns såå långt bort.

• Anonym (Blueberry)
    Syskonlängtansdröm skrev 2023-03-05 06:27:48 följande:

Positivt ägglossningstest igår kväll 4/3 med en fast gubbe på clearblue. men en fråga. 

i måndags var jag och gjorde ett ultraljud när detta är 511:e försöket med syskon på ett ungefär. Slemhinnan var 7,2mm men inga framträdande äggblåsor då. nån som vet hur lång tid det tar för en äggblåsa att växa sig tillräckligt stor? vi gör inget ivf eller liknande så infon att det inte syntes i måndags säger mig inget. undrar väll egentligen från någonsin är insatt, om det är rimligt med ägglossning typ idag som testet visar? 

Jag har läst att en omogen äggblåsa ligger på 2-6 mm. När de blir ca 10 mm brukar en ta över och bli dominant. Vid ca 20-22 mm släpper de ägget. Äggblåsor växer ca 1-2 mm om dagen, och växer snabbare mot slutet innan de släpps. 
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-05 11:05:19 följande:

Hej,

Länge sen jag var här. Har ett barn fött i dec 19 och har längtat efter ett syskon ett tag. Men pga livet så har det inte varit läge att försöka. I december blev jag dock gravid av misstag och vi var överlyckliga. Men det slutade i MA och hjärtat brast. Nu kan jag inte tänka på ett syskon, känner mig smått besatt. 

I fredags var jag på återbesök efter MAt för att kolla att allt gått bra. BM såg en äggblåsa på 15 mm och sa att jag borde få ÄL inom 2-3 dagar. Jag tror mer på 3-5 dagar för jag har inga ÄL-flytningar men det börjar kännas lite glattigare. Så nu testar jag med ÄL-tester varje dag och väntar på ÄL-flytningar. Men det är allt jag kan tänka på. Sitter och räknar ner timmarna till jag kan ÄL-testa (4h-gränsen) och försöker tempa men det går sådär iom 3-åring som sover dåligt. Har haft supertydliga ÄL-flytningar och extremt regelbundna cykler efter graviditeten men nu eftersom den här cykeln började med en medicinsk abort vet jag ju inte hur den kommer te sig. 

Om ÄL kommer senast onsdag (5 dagar efter VUL i fredags) så blir BIM 21 mars. Har 12 dagars lutealfas, alltid haft. Det känns såå långt bort.

*inte tänka på annat än ett syskon
  • Anonym (Blueberry)

BIM 19 mars. ÄL 6 mars, s*x 3 mars. Kan bli men känns tungt att det inte fick bli något närmre dagen. Dagarna går otroligt långsamt och jag har köpt ett testa supertidigt-test som jag nog kommer ta 15 mars eller så. Med mitt första barn plussade jag svagt med ett vanligt testa tidigt på ÄL+10.

• Anonym (Blueberry)
    studerade skrev 2023-03-09 08:49:20 följande:

Grattis till alla + ❤️❤️❤️❤️ 

väntar själv in äl 😍

ni som kör temp vad har ni för app? Jag tempar för första gången och vill slippa betal app. 

Fertility Friend. Tycker den är toppen för man kan även lägga in annat som tappens karaktär och flytningar osv.
  • Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-03-11 09:35:19 följande:

Kan n

Kan någon med mer erfarenhet av appen förstå vad jag ev gjort fel då grafen med trolig ÄL försvann? 

När jag ändrade och la till peak (fast gubbe CB) från Tisdag (fick blinkande gubbe på morgonen Tisdag men baserat på flytningarna så måste fast gubbe sen hänt till kvällen, men testade först Onsdag morgon igen och då blev det fast gubbe).

Från Torsdagen var det vattniga flytningar så då tänkte jag att ÄL redan skett, alltså att det borde ha blivit fast gubbe från Tisdag kväll och då matchat in i 12 - 48 timmar spannet).

Innan jag la till ändringar så fick jag ett såntdär rött kors graf och den förutspådde att ÄL skett på Tisdagen då Måndag - Onsdag hade höjd temp....men så fort jag i efterhand la till "Peak" på Tisdag och Onsdag, samt la till nausea på Tis - Ons (råkade klicka i illness innan), har den alltså fortsatt tyckt att min fertilitet är fortsatt hög/pågående....trots att jag inte har äggviteflytningar eller ökad sexlust mm längre.

Nån som vet vad jag gjort fel? Förstq cykeln där jag tempar/använder fertility friend.

Jag skulle gissa att det är att du haft en så hög temphöjning idag, kombinerat med peak på torsdag. ÄL kommer ju 12-48h efter peak LH.
  • Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-03-11 09:35:19 följande:

Kan n

Kan någon med mer erfarenhet av appen förstå vad jag ev gjort fel då grafen med trolig ÄL försvann? 

När jag ändrade och la till peak (fast gubbe CB) från Tisdag (fick blinkande gubbe på morgonen Tisdag men baserat på flytningarna så måste fast gubbe sen hänt till kvällen, men testade först Onsdag morgon igen och då blev det fast gubbe).

Från Torsdagen var det vattniga flytningar så då tänkte jag att ÄL redan skett, alltså att det borde ha blivit fast gubbe från Tisdag kväll och då matchat in i 12 - 48 timmar spannet).

Innan jag la till ändringar så fick jag ett såntdär rött kors graf och den förutspådde att ÄL skett på Tisdagen då Måndag - Onsdag hade höjd temp....men så fort jag i efterhand la till "Peak" på Tisdag och Onsdag, samt la till nausea på Tis - Ons (råkade klicka i illness innan), har den alltså fortsatt tyckt att min fertilitet är fortsatt hög/pågående....trots att jag inte har äggviteflytningar eller ökad sexlust mm längre.

Nån som vet vad jag gjort fel? Förstq cykeln där jag tempar/använder fertility friend.

Dvs när du har lagt in två höga temperaturer till kommer den nog sätta ut ÄL på igår.
  • Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-03-11 15:50:33 följande:
    Ok tack för svaret! 

Trodde man hade äggvitesekret nån dag till bara, efter att ägget släppt(?) Alltså trodde att ÄL då var i Tisdags då sista dagen med fertilt sekret för mig var på Onsdagen, Torsdag var det vattnigt. 
    Jag har ÄL sekret bara innan och under ÄL. Dagen efter är jag snudd på snustorr igen. Och vattnigt sekret är fortfarande högfertilt, som du ser på att det är grönmarkerat i FF
  • Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-03-12 07:26:26 följande:
    Ok TUSEN TUSEN TACK för att du redde ut mina frågetecken. 😊Tar det sig inte denna gången heller så vet jag iaf att man lär/kan sexa på ännu mer. 😁
    Det är ju självklart olika för alla, men det är min erfarenhet
  • Anonym (Blueberry)

Jag börjar tappa hoppet. BIM på söndag och testade negativt imorse. ÄL+9. Vet att det är tidigt, men med mitt första barn testade jag svagt positivt på ÄL+10. Har ett digitalt testa tidigt-test hemma som jag tänkte använda imorn men kroppen känns inte som den gjorde när jag var gravid med mitt första barn. 

Jag har dock haft en del pirr i livmodern, men vet inte om det bara är för att det här är första ÄL efter MA. Vet att jag hade sånt pirr med första barnet och under MA-graviditeten, men vågar inte lägga någon vikt vid det samtidigt som jag varje gång jag känner det inte kan kontrollera att hoppet tillfälligt blommar upp. Vet inte hur mitt psyke skulle klara att få mens på söndag, eftersom jag nu skulle ha varit i v 15 och gått och längtat efter RUL. 

• Anonym (Blueberry)
    Syskonförsök skrev 2023-03-15 11:44:24 följande:

Åh. Känner med dig ❤️

❤️
  • Anonym (Blueberry)
    Gosis82 skrev 2023-03-15 14:09:20 följande:

Bim -3 och jag börjar få molvärk och spänningar nere i magen vilket betyder mens i antågande 😒 Funderar på att börja tempa (har köpt termometer för att mäta bastemp) och laddat ner FF. Bör jag vänta med att tempa tills mensen dyker upp eller kan jag börja redan imorgon bitti? 

Du kan börja när du vill, men den gör ju en ny cykel när mensen börjar och då en ny chart. Får du mens under dagen kan det ju dock vara bra att redan ha börjat så du har en temp för CD1. Ju fler tempar desto bättre helt enkelt
  • Anonym (Blueberry)

Då var det över för den här gången. ÄL+10 Inte gravid på Clearblues testa ultratidigt digitala (10 mlU/ml). 

Jag visste väl egentligen det. Trots stickningar och pirr i livmodern har jag inte haft några symtom. Men det hade jag inte med den lilla som blev ett MA heller. Då tempade jag inte, men med första barnet gjorde jag det och då hade jag en så sjukt tydlig implantationsdipp, vilket jag inte haft nu. 

Grattis alla som plussat, håller tummarna för er som inte haft BIM än och hoppas vi slipper ses i apriltråden.

• Anonym (Blueberry)
    Syskonförsök skrev 2023-03-16 07:23:39 följande:

Usch, vet känslan ❤️ kram! håller tummarna för april och en januari bebis istället ❤️

❤️ tack

Om det blir en april-BIM-bebis blir det med största säkerhet en decemberbebis. Det blev det förra gången, slutet av december 😅 
  • Anonym (Blueberry)
    ladylovely skrev 2023-03-16 09:21:07 följande:

Anonym blueberry - fast ägget kan ju fästa dag 10? Då syns det ju omöjligt om du testar nu. Eller tänker jag fel?? 

Ja det kan det, men baserat på mina tidigare erfarenheter kommer det tyvärr inte vara så i min kropp. 
  • Anonym (Blueberry)
    Syskonlängtansdröm skrev 2023-03-19 09:18:36 följande:

Mensen kom i fredags. Så nytt försök nästa månad.. finns det en april tråd än? Om, kan någon länka in? Grattis till alla er som plussat och till er som fortfarande väntar, håller på er och hoppas!

www.familjeliv.se/forum/thread/82292674-bim-april
  • Anonym (Blueberry)
    theremustbeabetterway skrev 2023-03-20 11:45:54 följande:

Är det nån mer i tråden som gör IVF? Ni skriver om BIM men jag är inte säker på om min BIM är enligt min vanliga cykel eller om jag bör räkna från äggplocket och framåt ett visst antal dagar. Och isåfall hur många?

Enligt min vanliga cykel är min mens beräknad 24/3 alltså på fredag. Det skulle isåfall vara 11 dagar efter äggplocket (som väl räknas som ägglossning när man gör IVF). Men låter 11 dagar för lite eller kan det vara rimligt? Jag isåfall ÄP/ÄL+7 idag. 

Grattis till alla som fått plus iallafall! 

Jag har inte egen erfarenhet men om man gör IVF brukar man väl få ett testdatum? 

Sen tänker jag att det kanske beror lite på när återföringen sker, men som en hobbygissning skulle jag säga äggplock. Din egna cykel är ju lite ur spel om du gör IVF, så den skulle jag inte gå på. 

Men med en "vanlig" cykel brukar man ju kunna börja testa från ca ÄL+9.
Svar på tråden BIM mars 2023