• Anonym (Vio)

    Ex gjorde slut för att hon inte vill känna sig begränsad

    Låter riktigt tufft..

    Men jag tycker inte heller att du ska ge henne mer uppmärksamhet, jag tror faktiskt att hon kommer backa mer om du ger henne ett kärleksbrev.
    Försök fokusera helt på dig själv nu, du behöver ta hand om dig själv.

  • Anonym (Vio)

    Jag förstår att du vill skicka detta brev men VARFÖR vill du vara med någon som inte vet vad hon vill, gjort slut inte bara en gång som jag förstått?? Och även när du ringde och grät så sa hon att hon inte vill ha kontakt. Hon har även varit respektlös mot dig genom att uppmärksamma en annan kille.

    Det låter inte som kärlek för mig utan snarare att du innerst inne inte vill bli lämnad ensam. Kan det vara så att du har varit så van med henne att ett liv utan henne känns främmande?

    Ett sådant brev tror jag kommer skrämma bort henne mer, det låter väldigt needy samt visar att du inte respekterar dig själv. Jag vet att det kanske låter hårt men du förtjänar bättre än såhär.

  • Anonym (Vio)

    Säger det igen: fokusera på dig!! Det låter som att du har tappat dig själv helt och det är hon som gäller. Så ska det inte vara.

  • Anonym (Vio)

    Jag kan inte citera av någon anledning..

    Hur som..  DETTA HÄR "Hon sa själv att hon har det tråkigt när hon kommer hem och inte vet hur hon ska fördriva tiden"
    - det tycker jag visar att hon pratar med dig och inte kan släppa dig pga att hon är van med dig. Sen kan det även handla om skam-känslor från hennes sida för att hon behandlat dig såhär.

    Du fokuserar på fel grej här vilket är förståeligt, men försök inte med någon som inte vet vad hon vill, det kommer bara såra dig mer. Och även om hon skulle höra av sig och säga att hon vill ha dig tillbaka så är det oklokt att öppna dina armar direkt. Har du det minsta respekt för dig själv så låter du henne kämpa för dig, hon behöver visa att det är dig hon vill vara med.

    En person ska inte vara ditt allt, då har du förlorat dig själv. 

    Skicka inte brevet. Försök istället att ta en dag i taget för att gå vidare.

  • Anonym (Vio)
    edeb2710 skrev 2023-02-01 19:28:46 följande:
    Varför inte? Jag älskar henne ja, men måste samtidigt vara redo att gå vidare om det definitivt är slut. Senast i förrgår sa hon "vi får se". Jag ska erkänna att jag känner mig ganska ensam som singel, då känner jag att det är bättre att få uppmärksamhet av andra och potentiellt inleda något tillfälligt med någon annan tills jag kommit över henne.
    Vad menar du med inleda något tillfälligt med någon annan? Inte ska du väl riskera såra någon annan för att komma över henne? 
    Det är en grej att gå ligga med någon men att inleda något mer bara för att komma över henne är inte riktigt rätt. Om jag nu inte missförstod det du skrev..

    Lägg tiden på att lära känna dig själv bättre istället, stärk upp dig själv genom att läsa en bok om personlig utveckling eller något, kör mindfulness osv, umgås med vänner.

    "Vi får se" säger hon.. antingen så känner hon skam över att ha gjort slut och vill bara vara "snäll" 
    Eller så vill hon inte släppa helt utan komma och gå som hon vill. Vad mer kan man mena med VI FÅR SE?
Svar på tråden Ex gjorde slut för att hon inte vill känna sig begränsad