• anonym gullviva

    Högstadieskola Stockholm till barn med ångestproblematik

    Googlat mig gråhårig... 
    Har en sjundeklassare som blivit illa behandlad i skolan och det har bidragit till social ångest och depression. 

    Nu har vi fått hjälp av bup och även påbörjat medicinering. Det ser ljusare ut men lång väg att vandra. 

    I skolan har hen anpassningar och läser endast kärnämnena i avsklijt rum. 
    Att gå tillbaka till klassen känns nästan omöjligt, minnena är dåliga och det är tyvärr en mkt stökig årskurs. 

    Hen säger att hen vill byta skola. 

    Men byta till en ny skola o börja vanlig klass efter 2 terminers anpassning känns svårt. 
    De få resuraskolor vi hittat har vi anmält intresse till men inte hört ngt. 

    Vilka skolor finns i sthlm gärna södra sidan, som antingen har små klasser eller resursklass er? 

    Eller en vanlig skola som är bra på att ge stöd? 

  • Svar på tråden Högstadieskola Stockholm till barn med ångestproblematik
  • TvillingmammaVästgöte

    Jag vet många som har autism och social fobi som fått bra stöd och anpassning i Kunskapskolan. Inte i Stockholm, de jag känner till. Men de är duktiga på att anpassa i Kunskapskolan, tycker jag.

  • TvillingmammaVästgöte

    Jag vet många som har autism och social fobi som fått bra stöd och anpassning i Kunskapskolan. Inte i Stockholm, de jag känner till. Men de är duktiga på att anpassa i Kunskapskolan, tycker jag.

  • anonym gullviva

    Kunskapsskolan har vi tittat lite på faktiskt, ingen jättelätt resväg till ngn av de närmaste men det kan det vara värt... 
    Mailat rmaste för att få mer info väntar på svar där. Glad

Svar på tråden Högstadieskola Stockholm till barn med ångestproblematik