• smulpaj01

    Kompis till min katt

    Jag har en kastrerad hankatt. Jag är borta under dagtid och jag märker att han känner sig ensam. Jag hade en inneboende ett tag och han älskade hennes katt. Jag har volontärjobbat på 2 olika katthem och levt med djur i hela mitt liv. Denna katt betyder mer än alla, jag vill köpa en katt till honom men vem? Kastrerad hona, kattunge hona eller hane? Jag kommer inte avla utan jag vill bara att den enda jag älskar mår bra. Hjälp

  • Svar på tråden Kompis till min katt
  • QueenObscene

    Svårt att säga, då jag inte känner din katt - men om han förut haft en vuxen kompis skulle jag satsa på en vuxen kastrerad katt från ett katthem som man vet går ihop med andra katter. Och satsa på att hitta en som matchar honom personlighetsmässigt. Är han väldigt lekfull kanske inte en gammal trött katt som mest sover passar så bra. Och kattungar kan ju bli väldigt intensiva för en vuxen katt.

    Min katt hatar verkligen andra katter, jag har testat att vara jourhem åt både vuxna och kattungar men det går verkligen inte, hon blir som förbytt. Så hon får vara ensam nu och verkar helnöjd...

  • Lynx123

    Jättebra ide. Hade nog satsat på en jämnårig orädd hona. Plutten - han kommer bli så glad.

  • smulpaj01
    Lynx123 skrev 2023-02-02 15:15:38 följande:

    Jättebra ide. Hade nog satsat på en jämnårig orädd hona. Plutten - han kommer bli så glad.


    Då gör jag så, jag köper en honkatt som är lite äldre och steriliserad. Jag kommer testa ett tag så jag vet att dem funkar ihop. Tack snälla Queen Obscen. Tack till dig, min lilla plutt kommer bli glad, han betyder verkligen allt för mig. *Hjärta*
  • QueenObscene
    smulpaj01 skrev 2023-02-04 05:07:00 följande:
    Då gör jag så, jag köper en honkatt som är lite äldre och steriliserad. Jag kommer testa ett tag så jag vet att dem funkar ihop. Tack snälla Queen Obscen. Tack till dig, min lilla plutt kommer bli glad, han betyder verkligen allt för mig. *Hjärta*
    De flesta katthem låter en ju ha katten på prov en månad först innan köp, så man ser att det funkar. Hoppas du hittar er perfekta katt! Hjärta
Svar på tråden Kompis till min katt