Inlägg från: Vinnie83 |Visa alla inlägg
  • Vinnie83

Vad är det som händer? 30 års kris?

Anonym (Casanova) skrev 2023-02-02 14:19:11 följande:
    Förstår!

Missade att det hade tagit slut, nä  då mår du nog bäst att ha lite avbrott från honom.

Försök göra något du gillar. Gör inget dumt.

Jag hoppas att det löser sig för dig...
    Tack! Ja jag ska inte kontakta honom överhuvudtaget. Han får höra av sig till mig om det är ngt. Det är trots allt han som lämnat mig. Så jag kommer köra ingen kontakt på 1 månad eller ngt. Och svara på sms om han hör av sig. Så får vi se vart vi står om 1 månad. Antingen om jag har gått vidare eller om han har det eller om han vill komma tillbaka eller inte. Ja det får tiden utvisa. 
  • Vinnie83

Han kom förbi igår och vi satt och pratade igenom räkningar mm. Vi hade ändå ett bra samtal. Han bad om ursäkt och höll med om att det har gått fort att han lämnade mig. Allt kändes bra i november sa han och i slutet av januari lämnade han mig. 
    Han grät under tiden vi pratade igår och jag vet inte men jag ville trösta honom så jag frågade om jag kunde få en kram och det ville han. Han satt och hade ena armen om mig efter första kramen och han sa att det kändes skönt med en kram och att han saknat mig. Jag berättade att jag saknar han också. Blev yttligare två kramar. Sen frågade han om han fick duscha för där han bor är duschen så liten. Självklart fick han det. Jag följde med upp och tog fram en handduk. Han var på mig flera gånger och höll om mig. Slutade alla fall med att jag gjorde honom sällskap i duschen. Vi har alltid duschat tillsammans så det kändes skönt för båda. Det var faktiskt redigt mysigt. Han frågade flera gånger om det kändes okej för mig. 
    När vi hade duschat klart så höll vi om varandra yttligare. Men vi båda sa att det var nog dumt om vi skulle ha sex. Så vi avbröt där. Vilket jag nu i efterhand är stolt över mig själv. Alla vet ju hur lätt det är att falla dit. 
    Han packade ihop lite saker så gick vi ner. När han skulle gå så ville han kramas yttligare några gånger och sen började han gråta och sa att det är svårt att gå. 
    Jag är så förvirrad över hela det här. Jag antar nu i efterhand att det är dumt att duscha och låta han krama mig mm. Sårar väl bara mig själv i slutändan. Men en liten del av mig hoppas ju att detta ska ha gjort så han börjar sakna mig ännu mer. Dumt va? 

• Vinnie83
    Anonym (att våga se) skrev 2023-02-03 08:49:01 följande:
    Jag kan inte säga att det är dumt att kramas och duscha och hoppas, för det är väl en del i processen. Men du ska definitivt lyssna på den känslan, att det sårar dig i slutändan att det inte är en bra idé med sex och duschande.

Nu har du ytterligare en erfarenhet av att han fortsatt håller på och skickar dubbla signaler. Jag tror inte att du ska lyssna på ditt eget hopp. Det har gått så snabbt att du ännu inte hunnit med, så det är naturligt att hoppas. Men det betyder inte att det skulle vara bra att han ändrar sig. Låt tiden gå och låt honom duscha i simhallen, eller på gymmet.
    Ja jag ska inte låta han duscha här mer. Vi pratade om det väldigt mycket igår innan och under tiden. Det är viktigt att det känns bra för båda och han ville absolut inte att jag skulle känna mig utnyttjad. Men så här i efterhand så känner jag mig ledsen för jag vill bara att han ska komma på vilket misstag han gjort och komma på det. 
    Men ja han skickar dubbla signaler men varför då? Är han så osäker då eller varför gör man det?
  • Vinnie83
    Ocdmänniska skrev 2023-02-03 11:25:04 följande:

För det första otroligt respektlös att bara med tjejen så där. Men nu till det andra, jag uppfattar det som att efter han varit med kompisarna så fick han lite känsla av att gräset är grönare på andra sidan, vilket han nu upptäcker med att ha lämnat dig att det inte riktigt är. Hursomhelst så är det bra att denna ovisshet och beslutsamhet kom innan ni skaffade barn. Beklagar dock och förstår att det kom som en chock! Låter som han slänger bort er relation utan att ens gett det en större tanke, vilket säger mig att han inte är villig att slås för er. Du förtjänar bättre person än han i dit liv, och nej tror verkligen inte att du pushade han för mycket med att säga att du var kär i han? Dummaste jag hört, ni var ju i ett förhållande. Han låter allefal inte som en person du kan lita på. Sen lan? Man spelar ju online nu för tiden, kan inte minnas sist jag hörde om att folk lanade. 
    Det bästa du kan göra nu är att sluta låta han göra saker som förvirrar dig och dina känslor, som att vara intima med varandra, bara du förlorar på det! 

Tack för ditt svar. Ja jag vet att han inte har behandlat mig rätt den sista tiden eller att han inte är villig till att slås för mig. 
    Men det känns som det där med kompisarna väckte liv i något som han trodde var bättre som du säger. Kanske har han börjat komma underfund med det nu eller inte. 
    Det var stor skillnad på honom i måndags när han lämnade mig än i går. Då hade det gått 2 dagar utan ngn som helst kontakt. 
    Jag har ju bestämt mig att jag inte ska höra av mig till honom om han vill mig ngt så får han höra av sig till mig. Tänker också att den effekten kanske gör att han får tid för sig själv och komma fram till vad han vill och samtidigt jag kan få tid att läka och framöver komma fram till om jag vill ha tillbaka honom  eller inte. Vet vet jag kanske hinner gå vidare eller inte. Men just nu värker hela kroppen efter honom. 
  • Vinnie83
    Anonym (...) skrev 2023-02-03 12:25:57 följande:
    Han är inte osäker, men det kan vara svårt att kapa banden ändå. När han står där med din nakna kropp framför sig så vet han var han kunde ha, men nu har valt bort. Det är inte äkta kärlek i varje fall. 

Hoppas han står för lånet ni lade på IVF eftersom det nu är han som tvingar fram att avbryta det!
    Vi har inte kommit fram till hur vi ska göra med lånet än. Det är myclet runtomkring också. 

Varför känns det som han är osäker då? Svårt att gå. Gråter, vill ha kramar pussar och han säger att han har känslor kvar för mig, attraherad av mig, skönt att få hålla om mig med kläderna på för det har han sagt innan duschen. 

Det är väl ingen som säger att det kan bli vi igen. Och komma fram till ett väldigt fint och stark relation. 
  • Vinnie83
    Anonym (Förståndig) skrev 2023-02-03 09:40:05 följande:
    Han får det göttaste av både dig och den andra. Du runkar av honom i duschen och sen åker han nyduschad och klar och knullar sin nya tjej.

Snacka om killen med guldbyxorna!
    Nej nej så tror jag absolut inte att det är. Dom har inte gjort ngt ch han har brutit med henne så jag tror faktiskt på det. Jag tror på honom i det läget. 

Han hade inte bråttom härifrån kändes det som. Kändes ändå annorlunda igår än i måndags. Ingen kontakt alls tisdag och onsdag så jag märkte att han saknat mig mer.
  • Vinnie83
    Anonym (att våga se) skrev 2023-02-03 12:43:58 följande:
    Lägg inte kraft på att försöka tolka hans dubbla signaler. Konstatera istället att han faktiskt gör det. Anledningen är meningslös, det viktiga är att han faktiskt verkar vilja både och.

Pratet om att han inte vill att du ska känna dig utnyttjad, är en ledtråd om att han faktiskt vet att han utnyttjat dig, eller just nu utnyttjar dig. Du förtjänar lugn och ro att landa och då är det fel av honom att föreslå duschar och kramas. Det är inte ditt jobb att trösta och det är inte hos honom du hittar tröst för att gå vidare.

Jag förstår att det är svårt att landa i att saker tar slut helt abrupt, men det är inte sjysst av honom att komma förbi. För inte nog med att han inte kunde ge dig en liten ledtråd INNAN, han tycker sig ha rätt att fortsatt ha en typ av relation med dig som gör det svårt att gå vidare.

Nästa gång, så träffa honom inte ensam. Och inte spontant, utan boka in en tid då han kan hämta saker. Ville han prata igenom ev. problem hade han kunnat göra det utan att göra slut. Nu gjorde han slut och då slutar duschande, och långa kramar och bekräftelse!
    Vet väl innerst inne att du har så rätt i det du skriver. Men ändå så får jag inte in det. 
    Jag funderar hela tiden varför göra han så varför säger han. Men antar att det är väldigt vanligt. 

Vi hade ju bestämt tid och träff igår för att få igenom saker och räkningar framförallt. Men sen när vi var klara med det så pratade vi även om förhållandet vi haft och han bad om ursäkt för att det har gått så fort. Sen vart han ledsen och jag kanske var dum där men erbjöd honom en kram som han gärna ville ha. Satt brevid honom ett tag och han höll om mig med ena armen efter kramen också och smekte mig på ryggen. 

Jag sa att om det skulle vara så att det är förhastat med tanke på hur fort alltingen har gått och han kommer fram till det själv så ville jag att han skulle kontakta mig. Han sa då att alla hatar mig som har sårat dig så här. Då sa jag försök att inte tänka på det utan tänk på mig på oss. Det är bara oss det handlar om. Så det skulle han göra isåna fall. 
    Ja visst han ger mig dubbla budskap och jag är kanske dum som tar emot det. Men samtidigt ger dig mig hoppet om att en dag kanske han vill tillbaka. Jag menar inte att vi ska fortsätta där vi var utan en nystart sakta och att han verkligen får bevisa för mig att det är detta han vill isåna fall. 
    Men samtidigt så är det någonting i mig som säger att han inte kommer vilja just pga att det skulle bli jobbigt med mina föräldra syskon mm han är rädd att dom är arga på honom. (Lite konflikträdd så att säga )
  • Vinnie83
    Anonym (att våga se) skrev 2023-02-03 13:17:12 följande:
    Han låter ju inte som en människa som har full koll på sina känslor och vad det faktiskt innebär att göra slut.
    Det är naturligt i en kris att inte riktigt kunna ta in vad som hänt och hoppas på något annat. 

Det är inte en liten grej att råka göra slut och lämna sin partner. Speciellt inte mitt uppe i att ni försöker med barn och t.o.m. lånar pengar för att lyckas med det.

Det är väldigt sympatiskt att ha sådan empati som du har för ditt ex, men ta det lugnt med dagdrömeriet om en nystart. Han låter inte ärligt. Hålla på och kramas och bekräfta samtidigt som man gör slut. Säga att man är kär och den andra är viktigt och sedan strax efter göra slut.

Du är inte dum, däremot tänker du inte riktigt klart. Och han gör det faktiskt inte lättare. 
    Nä jag tycker också att det låter och ser ut som att han inte har koll på sina känslor. Tror själv att det kan vara en kris eftersom allt har gått så fort och samtidigt få nya singelvänner som kanske öppnade upp ngt där om hur skönt det är att inte ha ngn som väntar osv.  För i måndags sa han till mig att han mådde både bra och dåligt. Det var jobbigt men samtidigt skönt han saknade mig. Men det var skönt att kunna göra vad han ville och ingen som väntade på honom. (åh det är ngt han plötsligt kom på bara nu då helt plötsligt) könner att det är väl klart kompisarna har visat upp ngt som han tror är grönare på andra sidan eller ngt. och i måndags så när jag pratade med honom om det är förhastat eller så då sa han att jag inte skulle vänta för länge. Men igår var han mer inne på att alla hatar honom. Det var liksom sån skillnad från i måndags till igår. Han känns så orsäker. I måndags tyckte han inte att det gått fort. Men igår tyckte han det. 
  • Vinnie83
    Anonym (att våga se) skrev 2023-02-03 14:29:44 följande:
    Du inser att det är 100% okej att vara arg och besviken på honom? Det påverkar ju dig jättemycket att han velar och svänger mellan att vilja och inte vilja.

Det är grymt och en dialog man behöver ha med sig själv innan man dumpar någon.

Jag har sådan sympati för dig som inte får lugn och ro, utan faktiskt hela tiden får nya budskap av denna person. 
    Ja jag vet att det är okej att vara arg och besviken. Besviken och sårad vet han att jag är. Arg är jag väl bara inombords men det kanske blir mera när tiden går. Jag vet inte.

Som sagt han känns väldigt osäker i allt detta. Allt hände i samma veva som dom nya kompisar dök upp i bilden känns det som. Det blev så påtagligt när dom ville lana i helgen och spela bowling förra helgen. Klart han nappar på det. 

Tack för att du vill bolla med mig och ge mig råd.
  • Vinnie83

Nu har inte jag hört av mig sen i måndags. Så svårt det är jag vill bara slänga iväg ett sms. Men har lovat mig att köra på NO CONTACT i alla fall 1.5 månad om så går. Han får höra av sig till mig när han vill då svarar jag givetvis men annars så kommer jag inte höra av mig(om det inte är något viktigt med räkning eller ngt) 
    Att jag inte hör av mig känns nog hos honom tror jag. För jag tror att han förväntade sig att jag skulle skicka en massa och böna och be. Han vet vad jag känner och vad jag vill så nu har jag gjort allt jag kunnat. Nu får väl tiden utvisa vad som händer och inte. Men så jäkla jobbigt det är. Känner ingen glädje med ngt. 

Svar på tråden Vad är det som händer? 30 års kris?