• eh0044

    Kan jag bli polis med tatueringar på för armen?

    Hej!

    Jag undrar om man kan bli polis om man har tatueringar på för armen?

    Jag har nämligen ett varghuvud med en kniv igenom huvudet och blommor samt "eld" på insidan av för armen. Sedan har jag en lilja och mitt hemlands landsgräns runt om liljan. Dock vill jag notera att de flesta inte kan läsa av vilket land det är direkt och jag måste förklara för dem som ifrågasätter vad det är för land. Den tredje tatueringen är väldigt liten, det är en eld med ved under (brasa). Ingen av tatueringarna är extrema och på något sätt kränkande. 

    Landet går knappt att känna igen och brasan har jag gjort tillsammans med kompisar då vi vandrar. Vargen var lite av en "nyss fyllt 18 och ville ha tatuering", dock är vargen mitt favoritdjur.

    Alla dessa tre tatueringar går att täcka över med långärmat och jag har även sett poliser med tatuerade fingrar samt händer, där handtatueringen är 3-kronor.

    Kan man bli polis eller ens behörig samt få jobb som polis med mina tatueringar?

  • Svar på tråden Kan jag bli polis med tatueringar på för armen?
  • EnAnonumius
    eh0044 skrev 2023-02-02 13:11:59 följande:
    Kan jag bli polis med tatueringar på för armen?

    Hej!

    Jag undrar om man kan bli polis om man har tatueringar på för armen?

    Jag har nämligen ett varghuvud med en kniv igenom huvudet och blommor samt "eld" på insidan av för armen. Sedan har jag en lilja och mitt hemlands landsgräns runt om liljan. Dock vill jag notera att de flesta inte kan läsa av vilket land det är direkt och jag måste förklara för dem som ifrågasätter vad det är för land. Den tredje tatueringen är väldigt liten, det är en eld med ved under (brasa). Ingen av tatueringarna är extrema och på något sätt kränkande. 

    Landet går knappt att känna igen och brasan har jag gjort tillsammans med kompisar då vi vandrar. Vargen var lite av en "nyss fyllt 18 och ville ha tatuering", dock är vargen mitt favoritdjur.

    Alla dessa tre tatueringar går att täcka över med långärmat och jag har även sett poliser med tatuerade fingrar samt händer, där handtatueringen är 3-kronor.

    Kan man bli polis eller ens behörig samt få jobb som polis med mina tatueringar?


    Låt oss säga så här.

    Jag har stött på poliser som har tatueringar.
    I bland, när det är riktigt varmt ute, så har poliser på sig kortärmad uniform och då har man sett konstaplar (manliga och kvinnliga) med en uppsjö olika tatueringar.. Allt från tribaler, dödskallar, drakar etc etc.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lönnsirap
    eh0044 skrev 2023-02-02 13:11:59 följande:
    Kan jag bli polis med tatueringar på för armen?

    Hej!

    Jag undrar om man kan bli polis om man har tatueringar på för armen?

    Jag har nämligen ett varghuvud med en kniv igenom huvudet och blommor samt "eld" på insidan av för armen. Sedan har jag en lilja och mitt hemlands landsgräns runt om liljan. Dock vill jag notera att de flesta inte kan läsa av vilket land det är direkt och jag måste förklara för dem som ifrågasätter vad det är för land. Den tredje tatueringen är väldigt liten, det är en eld med ved under (brasa). Ingen av tatueringarna är extrema och på något sätt kränkande. 

    Landet går knappt att känna igen och brasan har jag gjort tillsammans med kompisar då vi vandrar. Vargen var lite av en "nyss fyllt 18 och ville ha tatuering", dock är vargen mitt favoritdjur.

    Alla dessa tre tatueringar går att täcka över med långärmat och jag har även sett poliser med tatuerade fingrar samt händer, där handtatueringen är 3-kronor.

    Kan man bli polis eller ens behörig samt få jobb som polis med mina tatueringar?


    Polisen är en myndighet som är tämligen tydliga om vilka krav de har. Hade inga tatueringar varit ett krav, hade det framkommit. 

    De har sina krav tydligt på hemsidan:
    https://polisen.se/jobb-och-utbildning/bli-polis/antagningskrav/
  • Anonym (?)

    Vad är "för armen"? Överarmen eller underarmen?

Svar på tråden Kan jag bli polis med tatueringar på för armen?