• Anonym (Ts)

Hur ska jag våga berätta för min familj?

Är tillsammans med en fantastisk man som jag verkligen älskar. Allt med oss är så bra och jag är lycklig med honom. Men något som får mig att må så dåligt är hur mina nära och kära kommer reagera när de får se honom, att ?lilla? jag är tillsammans med en ?gubbe? på 50 år. De vet att jag är tillsammans med någon som är äldre men inget mer. Tänker på det varje dag. Jag är vuxen så ingen har ju något att säga till om men jag behöver pepp och råd hur jag ska komma över denna tröskeln. 

• Svar på tråden Hur ska jag våga berätta för min familj?
  • Anonym (-)

Hur gammal är du? Hur länge har ni varit tillsammans?
    Om det känns rätt för dig så strunt i vad andra tänker. Betänk bara att om 20 år är han 70. Hur gammal är du då? Tänker du dig att bilda familj med honom?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Ts)
    Anonym (-) skrev 2023-02-03 17:13:46 följande:

Hur gammal är du? Hur länge har ni varit tillsammans?
    Om det känns rätt för dig så strunt i vad andra tänker. Betänk bara att om 20 år är han 70. Hur gammal är du då? Tänker du dig att bilda familj med honom?

Jag är 27. Ett halvår. Jag försöker leva i nuet och jag har känt länge att jag inte vill ha barn eller familj i framtiden. 
  • Tecum

Riv av plåstret och säg som det är rent ut. De kommer inte att jubla men du är som sagt vuxen och gör som du vill. Att du bestämt dig för att inte ha barn underlättar nog, då behöver de inte bekymra sig över den biten.

• Anonym (har han barn)
    Anonym (Ts) skrev 2023-02-03 18:53:04 följande:
    Jag är 27. Ett halvår. Jag försöker leva i nuet och jag har känt länge att jag inte vill ha barn eller familj i framtiden. 
    Har han barn sen innan?
    Tänker att det inte bara är din familj utan även hans som kan reagera.
    Ofta kan man stå ut med det men det är svårt om ens barn reagerar negativt då är det han som kan må dåligt om barnen skulle reagera, det skulle vara det i så fall som skulle kunna påverka ert förhållande mest. Har han inte barn spelar det ju ingen roll.

Men annars får ni vara beredda på att folk reagerar i början men förhoppningsvis ändrar sig när dom lär känna honom.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (har han barn) skrev 2023-02-03 22:04:23 följande:
    Har han barn sen innan?
    Tänker att det inte bara är din familj utan även hans som kan reagera.
    Ofta kan man stå ut med det men det är svårt om ens barn reagerar negativt då är det han som kan må dåligt om barnen skulle reagera, det skulle vara det i så fall som skulle kunna påverka ert förhållande mest. Har han inte barn spelar det ju ingen roll.

Men annars får ni vara beredda på att folk reagerar i början men förhoppningsvis ändrar sig när dom lär känna honom.
    Han har inga barn. Träffat de flesta av hans vänner och hans familj och det är inga problem där. Det är bara jag som oroar mig över vad min sida ska säga och tycka
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2023-02-03 19:28:31 följande:
    Riv av plåstret och säg som det är rent ut. De kommer inte att jubla men du är som sagt vuxen och gör som du vill. Att du bestämt dig för att inte ha barn underlättar nog, då behöver de inte bekymra sig över den biten.
    Håller med
Svar på tråden Hur ska jag våga berätta för min familj?