• Buskis

    Min särbo vill hålla mig hemlig

    Hej på er där ute,

    Tänker att jag tar mitt lilla problem hur istället. Jag har känt henne i 10
    år och vi började vad jag ansåg dejta förra året. Vi har haft det bra ihop när vi ses. Men hon vill inte säga att hon älskar mig eller att jag är hennes pojkvän ännu. Trots att vi nu är särbos.

    Jag har varit kär i henne i 10 år och jag vill inget annat än spendera mitt liv med henne. 
    Har dock en känsla som säger att hon träffar andra? 
    min familj vet om henne och några få vänner till mig. Men hon är väldigt reserverad att vi inte ska skylta öppet att vi dejtar eller är tillsammans. för att det kan skapa problem för henne inom familjen.
    Hon säger att hennes syskon och vänninor känner till mig. Men när jag föreslår att vi skà ses. så blir det genast stopp. Och nu känns det som om hon skäms för mig. 

    Jag är inte henne optimala kille då jag vet att hon hellre gillar 190+ killar tränade. Medan jag är 180. Lite smått rund, fast jag har gått ner över 40 kg för att bli attraktiv i hennes ögon.

    Hon är vad man bäst skulle beskriva som Jasmin från Disneys Alladin. Otroligt vacker och söt. Och jag känner mig lyckligt lottad att hon är med mig. 


    Men sista tiden nu. Så får jag känslan av att hon försöker gömma mig. Att inte ses offentligt ute om det inte är kväll. Och att jag inte bara kan kompanichef hälsa på henne hur som helst, för att hennes familj kanske är där.

    Snälla hjälp mig i mitt dilemma. älskar henne verkligen. Men skäms hon för mig?

    /Orolig Pojkvän/Särbo/Ingen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-04 00:17
    Och att jag inte bara kan komma och hälsa på henne*
  • Svar på tråden Min särbo vill hålla mig hemlig
  • Magical

    Hon verkar komma från en annan kultur än du så visst kan det hända att det hon säger stämmer, att släkten inte skulle gilla hennes val av kille? 

    Eller så är du inte den rätte i längden. 

    Ni behöver väl ändå till slut bestämma hur ni ska ha det. 

    Förstår att du inte vill vara hemlig. 

  • pump

    Kanske har liknande erfarenheter som mig.
    Jag har ju haft mycket problem med min mamma och syster. Brorsan har en tjej och de ville träffa henne. Jag är säker på att de ville kolla upp henne.
    Lite som att de måste godkänna henne. Enligt vad dom själva tycker.
    Gör ni andra kvinnor också så, att ni vill kolla upp och godkänna manliga bekantas flickvänner?
    Om jag skulle träffa nån, så vill jag inte att mamma och syrran ska träffa henne. Det kommer jag säga till dom. Jag vet hur dom är, som alltid ska anmärka på andras utseende, kritisera.

  • Buskis

    ? Hon verkar komma från en annan kultur än du så visst kan det hända att det hon säger stämmer, att släkten inte skulle gilla hennes val av kille? 

    Eller så är du inte den rätte i längden. 

    Ni behöver väl ändå till slut bestämma hur ni ska ha det. 

    Förstår att du inte vill vara hemlig. ?

    Vi kommer från olika kulturer. Hon är född i Sverige med hon är Afghan. Vad jag vet sedan tidigare har hon dejtat svenska killar före mig. Absolut, jag kan förstå. Men på samma sätt att bara hålla mig på gränsen är Inget kul. Om hon nu skäms att någon skulle se oss och inte våga ta konsekvenserna. Varför tycker hon då inte att vi inte borde ses mer?

  • Buskis

    ? Kanske har liknande erfarenheter som mig.
    Jag har ju haft mycket problem med min mamma och syster. Brorsan har en tjej och de ville träffa henne. Jag är säker på att de ville kolla upp henne.
    Lite som att de måste godkänna henne. Enligt vad dom själva tycker.
    Gör ni andra kvinnor också så, att ni vill kolla upp och godkänna manliga bekantas flickvänner?
    Om jag skulle träffa nån, så vill jag inte att mamma och syrran ska träffa henne. Det kommer jag säga till dom. Jag vet hur dom är, som alltid ska anmärka på andras utseende, kritisera?

    Min familj vill gärna träffa henne. Och dem gillar henne redan. I mina ögon är hon verkligen den finaste, sötaste och mest genuinaste person jag mött. Men innerst inne tror jag inte att hon känner samma sak. Tror hon mer ser mig som en trygghet att jag inte dömmer henne.

    Tänkte att efter 10 år att det kanske var dags. Men jag är mest orolig att hon kanske har någon annan än mig som hon har visat för familjen. Då det alltid är så hemligt. Och ofta när vi är ute kollar hon mobilen ständigt. Och hon behöver alltid gå i förtid pga hennes syster, pappa eller mamma. Då har jag bara funnit mig i det. Men nu är jag verkligen super kluven till hon börjar Gömma mig mer.

  • Jemp

    Vad innebär att ni är särbos? För hon säger att ni inte är tillsammans, så risken är väl stor att hon träffar andra. 

  • Buskis
    Jemp skrev 2023-02-04 09:41:36 följande:

    Vad innebär att ni är särbos? För hon säger att ni inte är tillsammans, så risken är väl stor att hon träffar andra. 


    Hon vill att vi testar det. Att vi inte bor tillsammans. Då hennes lillasyster emellanåt sover hos henne med. 


    Hon säger att hon inte vill ha något samboförhållanden, utan detta ska vara ett steg i rätt riktning enligt henne. Vi bor i samma stad. Men det tar ca 1 timme för att åka till varandra med kommunala färdmedel.
    Jag är inte den svartsjuka typen av mig. Vet att hon ser bra ut, och att många Skulle vara i mina kläder för att vara med henne. 


    Sist vi var ute dock så såg jag att hon kollade väldigt mycket på en av kypare där vi var. Och att hon gör det där med sin mun och ansikte när hon gillar något. 

    Vet dessutom att hon har haft någon flört med någon som bor i samma radhus som henne. Som hon själv inte har berättat utan en pålitlig källa har sagt. 

    Men trots det så älskar jag henne fortfarande och vill bara spendera mitt liv med henne.
    Men det är just detta med att hon börjar hålla mig mer hemlig än tidigare, som oroar mig. 

  • Buskis
    Magical skrev 2023-02-04 10:04:10 följande:

    10 år? 


    Jag har känt henne i 10 år. Och mina känslor för henne varit dem samma i 10 år. Jag har stått kvar och väntat på att hon kanske en dag skulle se mig för något mer.

    Sen förra året började vi ?Dejta? och vi har ändå varit ute en del och så. Vi pratar varje dag på sms och samtal. 
    Jag säger varje dag Älskling, Min Prinsessa. Att jag älskar henne. Och ibland väldigt sällan säger hon ?Din Tjej?. Men det är det. Har frågat om hon dejtar andra, då jag är exklusiv med bara henne. Men hon svarar inte på frågan utan tycker den är dum. Och men hon har sagt att hon inte gör det. Vilket jag så klart måste tro på för att inte svartsjuka ska inträffa. 

  • Magical
    Buskis skrev 2023-02-04 10:13:16 följande:

    Jag har känt henne i 10 år. Och mina känslor för henne varit dem samma i 10 år. Jag har stått kvar och väntat på att hon kanske en dag skulle se mig för något mer.

    Sen förra året började vi ?Dejta? och vi har ändå varit ute en del och så. Vi pratar varje dag på sms och samtal. 
    Jag säger varje dag Älskling, Min Prinsessa. Att jag älskar henne. Och ibland väldigt sällan säger hon ?Din Tjej?. Men det är det. Har frågat om hon dejtar andra, då jag är exklusiv med bara henne. Men hon svarar inte på frågan utan tycker den är dum. Och men hon har sagt att hon inte gör det. Vilket jag så klart måste tro på för att inte svartsjuka ska inträffa. 


    Ok, vilken tur. Jag trodde du menade att ni haft det så här i 10 år och det hade varit galet.

    Så ni har träffats i kortare tid än ett år. Då är det inte så konstigt om ni inte hunnit längre. Däremot är det rimligt att diskutera hur ni ser på framtiden. Du kan säga att du tröttnat på att vara "hemlig", att du skulle vilja tex sätta en status på sociala medier (om du nu gör sånt), bara för att se hur hon reagerar. Vill hon inte det så får du bestämma dig för om du vill fortsätta på hennes villkor eller om du då ska säga att du inte vill ses mer, förrän hon vet att hon på riktigt vill satsa och vara seriös. 
  • Buskis
    Magical skrev 2023-02-04 10:34:56 följande:
    Ok, vilken tur. Jag trodde du menade att ni haft det så här i 10 år och det hade varit galet.

    Så ni har träffats i kortare tid än ett år. Då är det inte så konstigt om ni inte hunnit längre. Däremot är det rimligt att diskutera hur ni ser på framtiden. Du kan säga att du tröttnat på att vara "hemlig", att du skulle vilja tex sätta en status på sociala medier (om du nu gör sånt), bara för att se hur hon reagerar. Vill hon inte det så får du bestämma dig för om du vill fortsätta på hennes villkor eller om du då ska säga att du inte vill ses mer, förrän hon vet att hon på riktigt vill satsa och vara seriös. 

    Hon var väldigt tydlig med det sist när vi sågs att jag inte får berätta för någon om oss. Vilket jag tycker själv är märkligt. Men jag förstår så klart vår olika kulturer. Och sen är jag ju inte så säker på att någon skulle vänta nästan 10 år på en och samma person. Hon vet att jag är lojal mot henne att jag bara älskar henne. 


    Nu tycker tyvärr själv att jag vill inte vill vara hemlig. Då tidigare delar i mitt liv har folk inte försökt associera sig med mig. Och nu kändes det som att jag var tillbaka där igen.

    Men är så klart tacksam för återkopplingen jag Har fått här.

Svar på tråden Min särbo vill hålla mig hemlig