Inlägg från: Kirenaj68 |Visa alla inlägg
  • Kirenaj68

Dumt att ta billån??

Anonym (Bil) skrev 2023-02-04 12:01:21 följande:
    Vi behöver en ny bil då vi ska ha barn. jag Har redan en bil men dock ingen familjebil. Vi båda har bra lön, inga lån. Jag har mycket sparat så jag kan köpa utan lån. min kille något mindre. Visst hade jag kunnat betala bilen, men vi båda känner att jag betalat exakt allt annat som hus mm. Så vi båda vill bidra. Kanske går lösa på annat sätt? 
    Vänta nu. Du har pengar nog för att kunna köpa en bil utan att behöva ta billån. Ändå funderar ni på ta billån bara för någon löjlig millimeterrättvisas skull?
    Det var det mest komiska jag har hört idag. Du får väl köpa bilen kontant, så får din kille betala dig en slant per månad tills han har betalat halva köpesumman. Hur gamla är ni egentligen?
  • Kirenaj68
    Anonym (Bil) skrev 2023-02-10 10:53:23 följande:
    Som jag skrev till en annan så har vi inte gemensam ekonomi. Han vil inte ens ha ett gemensamt konto utan jag betalar allt så swischar han mig sedan hela tiden. Inte min idé. Han vill inte ens betala för bebis grejer utan det är jag som gjort så vet inte om jag har lust att betala hela bilen bara för att ja mg kan 
    Trots det kommande barnet verkar han inte se en framtid med er två. Nästan som att han vill ha ryggen fri och ej vara bunden på något sätt, så att han kan sticka när det behagar honom. Vad anger han som skäl att inte ha ett gemensamt konto? 
  • Kirenaj68
    EpicF skrev 2023-02-10 23:04:22 följande:
    Varför måste man ha ett gemensamt konto? 
    Inget måste. Men när TS säger att han ?inte ens? vill ha det blir man förstås en smula nyfiken på hur han ser på deras förhållande.
  • Kirenaj68
    Anonym (Bil) skrev 2023-02-10 10:53:23 följande:
    Som jag skrev till en annan så har vi inte gemensam ekonomi. Han vil inte ens ha ett gemensamt konto utan jag betalar allt så swischar han mig sedan hela tiden. Inte min idé. Han vill inte ens betala för bebis grejer utan det är jag som gjort så vet inte om jag har lust att betala hela bilen bara för att ja mg kan 
    Som insändaren Wamamamba skriver. Ni har ett problem som är både större och värre än ett billån. Jag hoppas att du snart kommer till den insikten. Annars kommer du inom kort att bli ytterligare en siffra i ensam mamma-kolumne.
Svar på tråden Dumt att ta billån??