Hur kan jag stinka underarmhålan så lätt?
Jag vill egentligen inte duscha varje dag. Men fy vad jag stinker under armhålan varje morgon när jag kliver upp. Hur är det möjligt? Det sägs ju att svett i sig inte har någon doft, såvida man inte äter för mycket kryddig mat.
Så det skall vara bakterier som är boven. Men jag både rakar armhålan och har en ordentlig tvätthandskar som jag tvättar mig där under. Men jag stinker varenda morgon.
Om jag fick bestämma så skulle jag helst vilja skippa duschen, då jag vet att det torkar ut huden och håret. Men jag duschar varje morgon.
Sägs ju att man hittar sin partner genom sin naturliga doft. Så ibland funderar jag på att inte duscha alls, i förhoppningen att hitta den där matchade partnern, hehe. Skämt åsido.
Hur kan jag egentligen få min svettlukt att försvinna, när jag faktiskt duschar och rakar armhålan?
Hur ofta behöver ni duscha?
Det sägs att vissa duschar varannan dag. Men hur lyckas dem, utan att lukta? Jag stinker svett varje morgon. Under dagen svettas jag inte och tror inte att jag luktar, inte heller på kvällen. Så det är någonting som sker när jag är i sängen och sover, antar jag. Jag är visserligen orolig att jag kanske ändå stinker odör i alla fall.