• Anonym (blue)

Mens igen med en veckas mellanrum.

Jag har alltså fått mens för andra gången på två veckor, det blöder dessutom mycket, inte som en mellanblödning, mer än vanligt, genom både tampong och binda samtidigt inatt.

Undrar om det kan tyda på att jag hamnat i klimakteriet? Har inte haft några andra tecken på det, men är 46 år i år. Mensen har alltid varit regebunden förutom när jag var tonåring. Har också fått förlängd mens när jag har den med några dagar senaste halvåret, alltså fler dagar än vanligt. 

Har alltid haft problem med pms, så nu har jag haft pms i flera veckor. Har känt av en ägglossning under denna tiden (får smärta när jag har det)

Jag har kopparspiral, vilket är det enda preventivmedel jag kunnat använda utöver kondom, men den gör ju blödningarna värre.

Varför får man mens två gånger så tätt inpå varandra rent hormonellt? 

• Svar på tråden Mens igen med en veckas mellanrum.
  • Anonym (klimakteriekossa)

Jodå, det låter som klimakteriet på högvarv. När dina hormoner svänger så kan det blir mer mens och längre mens, men även tvärtom. Och man känner sig helt uppochner i korppen pga det.

Rekar fb-gruppen klimakteriekärringar samt Klimakteriepodden (Spotify) om du vill veta mer om det som "aldrig" talas om.

• Anonym (blue)
    Anonym (klimakteriekossa) skrev 2023-02-04 17:39:51 följande:

Jodå, det låter som klimakteriet på högvarv. När dina hormoner svänger så kan det blir mer mens och längre mens, men även tvärtom. Och man känner sig helt uppochner i korppen pga det.

Rekar fb-gruppen klimakteriekärringar samt Klimakteriepodden (Spotify) om du vill veta mer om det som "aldrig" talas om.

Ja, jag känner mig helt slut om jag ska vara ärlig. Försöker hitta info om klimakteriet, men det mesta man hittar är väldigt kortfattat och kliniskt. Så är tacksam för dina tips :)
Svar på tråden Mens igen med en veckas mellanrum.