Stress, oro, ångest som tar över mitt liv
Har sedan massa år tillbaka lidit av ångest. Gått i KBT m.m. och tagit tag i det som är jobbigt och det har blivit bättre. Men på senaste tiden är det som ångesten kommit tillbaka.
Jag tror i grunden det är stressutlöst. Har ett tungt jobb som varit väldigt stressigt senaste tiden vilket resulterade i att jag var nära på att få en panikångestattack för ett tag sedan på jobbet. Det bröt aldrig ut, men känslan i sig var så obehaglig att jag blev rädd för den.
Nu kan jag inte gå till jobbet utan att ha förväntansångest. Är konstant rädd för att få panikångest och tycker även social situationer privat är jobbiga. Vet ju att det enda sättet att bli av med det är att utsätta sig för det, men det tar ju så lång tid! Detta leder till minskad aptit, svårt att sova och en ständig oro och ältande. Inbillar mig saker och går runt och har en känsla av att alla andra mår bra och är helt normala och att jag är så udda. Så otroligt utmattande! Orkar snart inte mer. Försöker leva på som vanligt och tar till av avslappningsövningar när ångesten är som värst.
Ni som lider eller har lidit av ångest, hur hanterar ni er vardag?