Inlägg från: Anonym (Rutger) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rutger)

Vilka namn har ni aldrig gillat?

Jag fattar att det kan va taskigt att lista, men jag gör skillnad på namn och person. Jag gillar dessutom inte mitt eget namn heller, och som sagt ett namn är bara ett namn. Men jag har aldrig gillat 

Monica
    Ebba
    Lisbet

Sebastian
    Tommy
    Jörgen

• Svar på tråden Vilka namn har ni aldrig gillat?
  • Anonym (Rutger)

Sölve

Torgny

Gillis

Mårten

Simon

Gunilla

• Anonym (Rutger)
    Anonym (Jo) skrev 2023-02-06 21:59:49 följande:

Ursula

Ja
  • Anonym (Rutger)
    Karl03 skrev 2023-02-06 22:07:57 följande:

Synöve

All time high för mig är dock Didrik. Tror det är det namnet jag har svårast för. Didrik

Ja Didrik, jag gillar det inte heller. Inte nåt vidare.

Där är det kombon av ett riktigt överklassigt namn som absolut ingen vanlig människa heter, och att det är bara är fult i sig.
  • Anonym (Rutger)

Helt ärligt är inte Ahmed så snyggt heller. 

• Anonym (Rutger)
    Anonym (Sara) skrev 2023-02-06 22:13:41 följande:

Oj, hade jag listat alla namn jag inte gillar skulle jag få hålla på hela natten och hela dagen i morgon. Men för att nämna några:

Rutger, Örjan, Börje, Göran, Bengt, Hubert, Finn, Kim, Hampus, Rasmus, Gunnar, Torbjörn, Tage, Sten, Stig, Kurt, Knut, Lennart, Ulrik, Peter, Frans, Kurt, Jim, Dag, Max, Sture, Leif, Markus, Waldemar 

Ulla, Maj, Inger, Gerd, Gerda, Charlotte, Kerstin, Ulrika, Ylva, Sigrid, Margit, Marit, Märta, Marit, Petronella, Petra, Berit, Barbro, Doris, Daisy, Dagmar, Dagny, Inga, Gun, Britt, Hervor,  Elvira, Kim, Åsa, 

Flera av dom namnen du radar upp tycker jag antingen är riktigt fina eller helt okej. Men ok jag gillar inte heller

Örjan Finn Kim Leif Margit Petra Berit är inte några favoriter nej. Fula namn. Margot är ändå värre än Margit.

Peter är så oerhört tråkig. Sveriges tråkigaste mansnamn Peter

• Anonym (Rutger)
    Anonym (Annie) skrev 2023-02-07 11:06:59 följande:

Finns många förskräckliga namn. Men namn som innehåller Ö och U tycker jag är fult. Typ Örjan , Ulla Östen Linus Ulrik osv . Sen alla dessa amerikanska namn på svenska barn, de tycker jag är gräsligt.

Även Matteo . Om det inte finns italienskt påbrå såklart.

Nordiska namn känns väl mer ok utan nån direkt  koppling. Men även då skulle jag nog reagera om någon utan finskt släktskap skulle döpa barnet till Teemu eller Jarmo. Vilket ju även är rätt fula namn

Finska mansnamn är otroligt fula, men det är helt okej. De är finska! Klart de ska ha sina egna namn, det tycker jag inte är konstigt. Jag stör mig inte på att de sitter på finländare men de är inte objektivt snygga namn nej.

Fult språk och namnen blir lite därefter. 

• Anonym (Rutger)

Terho Risto Pekka Tapani Antero Onni Jukka Teemu Janne Mika Juha Seppo.. Nej tack.

Däremot kan en del finska kvinnonamn vara vackra.

• Anonym (Rutger)

Bert 
    Torkel, hur kan man döpa någon till Torkel?
    Bror? Kul att heta bror nu för tiden. Man sitter på tunnelbanan och lyssnar.. -Ey bror jag svä..
    Adrian
    Stefan är ju bara så tråkig?
    Linus? Var kommer namnet Linus ifrån? Är det från vikingatiden?
    Greger
    Urban

• Anonym (Rutger)

Tord

Svar på tråden Vilka namn har ni aldrig gillat?