Vems ansvar är otrohet egentligen?
Vad har ni för åsikter om vem som bär skulden? Berätta gärna era egna historier om ni har några.
Hade vi pratat juridik så borde hon dömts för uppvigling, anstiftan eller medskyldig eller något.
Vad har ni för åsikter om vem som bär skulden? Berätta gärna era egna historier om ni har några.
Även partnern till den otrogne kan vara delansvarig även om den otrogne alltid bär huvudansvaret.
Det är skrämmande att folk 2023 fortfarande pratar om män som djur som inte kan kontrollera sig själva om de blir "förförda" av dessa demoniska kvinnor. Retoriken är från medeltiden, även om ni bytt ordval.
Det verkar som att vissa här i tråden försöker intala både sig själva och andra att man kan behandla andra hur illa som helst - så länge man inte lovat något.
Är det mobbarna från skolan som är i farten igen? "Vadå, jag har aldrig lovat Mats att inte mobba honom. Dessutom hängde jag bara på, det var Peter som började. Jag har inte gjort något fel." Att mobbade Mats har en hemsk skolgång och mår dåligt i många år skiter man i.
Som människa bör man ta ansvar för sina handlingar. Man ska inte spela oskyldig om man medvetet varit med och sårat en annan människa. (Har man omedvetet sårat någon kan man gott skämmas med.)