• Anonym (Jag)

Har han rätt att veta att det finns en annan?

Vi ska skiljas... Bara precis i början av allt än. Vi har haft många problem länge och jag har äntligen vågat ta steget att säga att det inte fungerar längre.

Jag har träffat en annan som fått mig att inse hur mycket jag missat genom att bara nöja mig och låta livet rulla på. Min nuvarande man känner inte till honom och jag vill heller inte säga något. Det känns onödigt och jag vill inte att han ska tro att jag lämnar honom för en annan... För det är inte så. Det handlar inte om det. Jag ville lämna långt innan vi ens kände varandra, men har inte orkat påbörja processen med allt vad det innebär.

En vän som känner till hela historien tycker att han har rätt att veta... Men är det verkligen så? Skiftar inte det fokus från annat?

• Svar på tråden Har han rätt att veta att det finns en annan?
  • Anonym (Jag)

Nej min kompis kommer absolut inte säga något, hon tål inte min man och har försökt få mig att våga lämna länge. Finns heller inga gemensamma bekanta det skulle kunna komma ifrån.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Fluff) skrev 2023-02-13 08:51:18 följande:
    Minst sagt speciell kompis, som inte tål din man och lobbat länge för att du ska våga lämna men samtidigt tycker att idioten har rätt att veta. Är du säker på att din kompis har sköna avsikter? Du verkar lite osjälvständig generellt och då kan man råka ut för riktigt goda "vänner" som har kul i dockskåpet du ser på som ditt liv. 
    Lobbat är att ta i, men hon vet hur han behandlar mig. Hon resonerar lika med alla, att man har rätt till hela bilden.
  • Anonym (Jag)

Jag har inte varit fysiskt otrogen, känslomässigt kan man inte styra. Det är bara några dagar sen jag fick veta att det är besvarat och jag har redan påbörjat separationen. Jag tycker jag gjort så gott jag kunnat.

Min vän är inte dominant för att hon inte vill att jag ska leva med någon som behandlar mig illa. Hon har alltid stöttat mig. Och nej, hon skulle aldrig säga något till honom, men tycker att jag borde det. Till viss del för att han ska förstå att det är meningslöst att försöka övertala mig igen.

• Anonym (Jag)
    Anonym (e) skrev 2023-02-13 23:23:35 följande:

Får man fråga på vilket sätt han har behandlat dig illa?
    Om han har känt på sig att du varit attraherad av någon annan kanske det kan sätta sig på humöret t.ex. Stämningen blir ju inte speciellt bra om du går och är kär i en annan och han misstänker att något är fel. 
    Det verkar ju inte heller ha hänt över en natt, eftersom du fått bekräftat att älskaren känner samma.

Psykisk och till viss del fysisk misshandel. Har pågått under många år, men har inte vågat lämna och försökt bita ihop. Men efter det här påmindes jag om vad jag missat... 

Vi träffades via jobbet för ca ett halvår sen, båda fick känslor ganska direkt, men var som sagt bara några dagar sen jag fick veta att det var besvarat. Innan det var det inget som gjorde mig glad, var mest jobbigt.

Min man vet att "något är fel", det har han vetat i flera år, men det är först nu han är öppen för att söka hjälp.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hmm) skrev 2023-02-14 09:29:07 följande:

Jaså, du drar lögn kortet alltså. Allt för att få fler kommentarer om att du ska fortsätta dölja, ljuga o vara falsk.

Så här skrev du i din ts; "Jag ville lämna långt innan vi ens kände varandra, men har inte orkat påbörja processen med allt vad det innebär."

Du vet uppenbarligen inte hur det är att bli nedbruten under lång tid. Det tog år innan jag ens insåg att det han gör är fel.

Ja, lämnar jag kommer han ha barnen varannan vecka och det känns inte alls bra, jag hoppades att jag skulle klara av att bita ihop till alla barn är gamla nog att själva få bestämma var de vill bo, men jag kan inte längre.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jen) skrev 2023-02-14 10:58:25 följande:
    Inte varit otrogen? Ts har ju varit otrogen i 6 månader men väljer att avsluta nu när hon har fått veta att känslorna är besvarade.
    Jag har aldrig nekat till att jag inte är trogen känslomässigt, men fysiskt har jag inte ens kramat honom. Känslor kan man inte klandras för, det är vad man gör av dem.
Svar på tråden Har han rätt att veta att det finns en annan?