• Anonym (g)

Adhd-diagnos som vuxen?

Här kommer du inte in i en kö om du inte har betydande problem. Jag skulle säga att spara ihop till privat blir enklaste alternativet. Om du inte behöver medicin är det ännu enklare att läsa på ordentligt och anpassa efter tips om diagnosen :)

• Anonym (g)
    Anonym (MotvilligAspie) skrev 2023-02-13 12:08:25 följande:
    Så här går mina tankebanor också. Jag undrar varför man gör en utredning på AS, det gör ju liksom ingen skillnad?  Det har inte förbättrat mitt liv, utan faktiskt tvärtom. 

Nu vet jag att TS inte skrev någonting om AS, utan ADHD, men jag jag undrar fortfarande. Varför gör man en utredning när det är helt meningslöst, oavsett om det handlar om ADHD, eller AS?  
    Vad gör att det är svårt att tro att andra får hjälp av en diagnos? Att de kan ha rätt till stöd eller enbart att självförståelse kan ge något bra för en individ?
  • Anonym (g)

Tror ingen höjer ett öga om du dyker upp på de eventen speciellt med om ditt barn fick diagnos (?) ;)  Folk är medvetna om kötiderna och nekanden.

I en optimal värld är köerna korta och alla kan få utredas men i verkligheten är det ju tyvärr inte så. Du kan gå till psykolog och screena men inte genomgå en utredning eller betala en hel utredning själv.

• Anonym (g)
    Anonym (stackars ditt barn) skrev 2023-02-13 21:42:05 följande:

Ditt barn kommer inte kunna jobba som lokförare, få ta körkort senare än andra osv osv. Vill du verkligen stämpla dig själv också....

Du kan ju ta och komma med sanna fördomar om du vill provocera
Svar på tråden Adhd-diagnos som vuxen?