Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Suicid i nära relation, någon mer?

Det finns efterlevandeorganisatoner av olika slag. SPES och Suicide Zero är namn jag känner till. Det är inte alltid så att alla organisationer är bra för alla, och du behöver vara rädd om dig, men om du kontaktar dem kan de säkert lotsa dig vidare till kontakt med andra i din situation. Lycka till, hur du uttrycker dig visar en styrka och stabilitet för ditt barn. Det gör att man tror att du absolut kommer att hitta tillbaka till liv och glädje. 

• Fröken Allvar
    Anonym (AC) skrev 2023-02-14 09:50:39 följande:
    Tack för dina fina ord! Folk runt ikring mig säger att jag är stark och att jag kommer reda ut det här på absolut bästa sätt. Man önskar bara att det var så NU. Jag är normalt en väldigt glad och positiv person och jag vill verkligen inte fastna i den bitterhet jag nu stundvis brottas med. 
    Det är just den inställningen man känner kring hur du skriver. Du verkar grundmurat positiv och glad. Då är det klart att det är extra svårt att brottas med att känna helt normala känslor av sorg och även bitterhet. Jag hoppas du får möta bra personer som har varit med om samma fruktansvärda sak att tala med. 
Svar på tråden Suicid i nära relation, någon mer?