Bröllopsdilemma!
Jag har hamnat i ett dilemma med en väldigt nära vän och behöver få era åsikter/input för att inte tappa det!
Det är så att jag ska gifta mig i sommar och min väns barn råkar fylla år dagen efter bröllopet, vilket har gjort henne arg och hon tycker att jag borde byta datum för hennes skull (för att hon hade gjort det för mig, säger hon). Hon förstår inte varför det datumet är viktigt för oss trots att jag har förklarat att vi väljer ju dagen utifrån våra liv och hur vi vill ha det. Vi vill gifta oss sensommar och dessutom är det datumet ?vår? dag. Jag kan inte heller flytta fram eller bak en vecka för då jobbar jag och får inte ta semester utanför mina tilldelade semesterveckor. Vet att man får permission på bröllopsdagen, men det gäller inte dagen innan eller efter vilket innebär väldigt mycket stress. Jag har verkligen försökt att hitta lösningar.
Jag blir jätteledsen att behöva sitta och förklara att jag tyvärr inte kan planera mitt bröllop utifrån någon annans önskemål, känner att det inte ens borde vara en diskussion. Hon är en väldigt nära vän och självklart önskar jag att hon kunde vara med på bröllopet. Men hon ser det som att jag tvingar henne att välja mellan mig och sitt barn, trots att jag självklart har sagt att jag har all förståelse för om ni inte kan komma. Jag förstår ju besvikelsen hos henne, men det här med att KRÄVA att jag ska byta datum?
Är jag en dålig vän för att jag inte vill byta datum för henne?