Inlägg från: complicit |Visa alla inlägg
  • complicit

Bröllopsdilemma!

Varför kan hon inte fira sitt barn på födelsedagen för att du gifter dig dagen innan?

Det är din vän som är knasig här, gå inte in i fler argument utan säg bara att X datum är dagen ni gifter er, hon är inbjuden och du vill väldigt gärna att hon kommer, men kan/vill hon inte så kommer du acceptera det.

Gå inte in i fler diskussioner utan stå fast, svara inte längre på det om hon tar upp det igen.

• complicit
    Katta77 skrev 2023-02-14 10:12:35 följande:

tack för alla era svar! Det är skönt att höra lite andra utomståendes åsikter.

Det är hennes första barns första födelsedag, så jag förstår ju att det är speciellt för henne. Rent tekniskt kan hon ju både vara med på mitt bröllop och ha kalas för barnet dagen efter, men hon tycker fortfarande att jag borde anpassa min bröllopsdag efter henne. Hon menar att vår vänskap kommer förändras om hon inte är med på bröllopsdagen så indirekt tvingar jag henne att välja när jag tar det datumet för bröllopet. 

Låt den förändras då. Det är hennes val, inte ditt. Jag förstår inte varför det är ett så stort problem för henne när det inte ens är samma dag. 

Du kanske ska inse att ni inte är så nära som du trodde att ni var? Det är tråkigt med förändrade vänskaper men bättre att acceptera och gå vidare med dina andra vänner istället. Inte böja dig för fånerier.
Svar på tråden Bröllopsdilemma!