Lön undersköterskor 2023
Hej! Vad har du som nyutbildad undersköterska för lön 2022-2023? Obs! Du måste skriva om lönen är FÖRE skatt eller EFTER skatt! Samt ålder, tidigare erfarenhet och gärna kommun vore kul veta.
Tack!
Hej! Vad har du som nyutbildad undersköterska för lön 2022-2023? Obs! Du måste skriva om lönen är FÖRE skatt eller EFTER skatt! Samt ålder, tidigare erfarenhet och gärna kommun vore kul veta.
Tack!
Tack!
Fick ca 25 000 före skatt som nyutbildad men med erfarenhet för 2 år sedan. Nu ligger jag på strax över 27000.
1. Man pratar alltid om lön före skatt eftersom skatten är olika beroende på var man bor, ålder, om man är medlem i kyrkan osv.
2. Prata lön heltid. Sen kanske man valt att jobba deltid men heltidslönen är det som jämförs
3. Lön är offentlig uppgift, du kan kontakta valfri region eller kommun och begära ut uppgifter tex för en kategori, en enhet (ett vårdboende eller ett sjukhus tex) eller för nyanställda senaste året.
Jag är inte USK själv men min syrra är, som vårdbiträde hade hon precis kommit över 22', nu fick hon 24800kr som nyutexaminerad men då är det i årets löneläge så hon får en översyn först nästa år.