• Avenia

Vilken är din favoritparfym?

Anonym (Min finns inte) skrev 2023-02-14 19:32:18 följande:

Är det några fler här som tyckte att parfymerna var bättre på 90-talet och första delen av 2000? 
    Nu är allt så sötsliskigt och starkt så att jag vill kräkas och ta en hel burk med huvudvärkstabletter.

Det verkar inte heller finnas EDT i samma utsräckning som förut och jag föredrar det över EDP som blir så starkt. 

Ja! Saknar dem. Hade flera bra som hade tyngd i sig, inte något blommigt, caramel, sockervadd slisk som mycket är idag. Vissa av dem kan också vara bra men mycket är intetsägande.

Mina favoriter är Paloma Picasso och Shalimar. CK one är en gammal favo. Blir lite sugen på den nu...
  • Avenia
    Phalaenopsis skrev 2023-02-14 22:10:14 följande:

Amber of Yemen Skrattande
    Begrep inte varför jag hade så svårt att hitta parfymer jag gillade tills jag insåg att min nisch är de "orientaliska" - en sorgligt eftersatt doftgrupp i Europa. Lättare att beställa nu i och med en stor invandring till Europa. Många arabiska dofter är dessutom löjligt billiga när man jämför med de västerländska av samma kvalitet. Tyvärr finns de sällan att prova i butik och även parfymprover är trixigt.

Var köper du dem? 
Svar på tråden Vilken är din favoritparfym?