• Anonym (Ariel)

Nya Lilla Sjöjungfrun blir woke och man ändrar hudfärg

Vad tycker ni om det hela?

Själv tycker jag det är konstigt att man måste ändra på allt 

Sen också varför just Halle Bailey? Inte för att vara elak så,men är hon verkligen inte snygg, hon kan sjunga absolut men Ariel ska ju vara en Disney prinsessa och då ska man väl ha utseende som passar?

Tror det finns mer passande skådespelare . Som Agatha Chelsea hon är inte bara mycket vackrare än HB hon sjunger betydligt bättre 

Vad tror ni hade hänt om man ändrat Jasmins hudfärg till vit i Aladdin? Tror ni det hade varit lika ok? Tror det hade blivit ett jäkla liv men nu är det tydligen ok

Ska ni se filmen? Vad är era tankar och funderingar?

• Svar på tråden Nya Lilla Sjöjungfrun blir woke och man ändrar hudfärg
  • Anonym (L)

Men herregud... 

Disneyfilmerna bygger på sagor. Med fiktiva karaktärer. Eftersom sjöjungfrur inte finns på riktigt ser jag inte problemet med att låta faktiskt VEM SOM HELST spela sjöjungfru utan att det ska skrikas om woke. Suck

• Anonym (Sorgligt)

Jag kunde inte bry mig mindre. Seriöst. Det är en film. Har folk inget bättre för sig om dagarna än att bli provocerad av något så betydelselöst såsom hudfärg och utseende? 

Sorgligt.

• Anonym (Ariel)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2023-02-16 12:29:34 följande:

Jag kunde inte bry mig mindre. Seriöst. Det är en film. Har folk inget bättre för sig om dagarna än att bli provocerad av något så betydelselöst såsom hudfärg och utseende? 

Sorgligt.

Du verkar ju bli ganska provocerad för att vara helt ärlig 

Man kan väl ställa frågan? Varför det är ok att ändra på vit hudfärg men inte tvärt om?
  • Anonym (det)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2023-02-16 12:29:34 följande:

Sorgligt.

Det är ju filmskaparna och kreatörerna till teatrar m.m som från början fokuserar på detta genom att göra om huvudrollsinnehavarna från vita till svarta. 

Varför kan de inte bara låta det vara som det är? Om man spelar in en film om det antika Egypten, ska man då ha blonda svenskar som spelar farao där? Jättekonstigt. 
  • Anonym (...)

Samma visa så fort någon "ändrar" något. Folk blev sura när man bytte Bond-skådis tex. Folk blev arga när man skulle göra nyinspelning av Astrid Lindgren-filmer. Who cares? 
    Allt är fiktion. 

• Anonym (...)
    Anonym (det) skrev 2023-02-16 12:31:56 följande:
    Det är ju filmskaparna och kreatörerna till teatrar m.m som från början fokuserar på detta genom att göra om huvudrollsinnehavarna från vita till svarta. 

Varför kan de inte bara låta det vara som det är? Om man spelar in en film om det antika Egypten, ska man då ha blonda svenskar som spelar farao där? Jättekonstigt. 
    Så var det förr, titta bara på gamla hollywoodfilmer där de vita skådsarna spökade ut sig för att se mörkare ut. 
    Och nej, så tror jag inte det blir i framtiden. 

Däremot vill man inte fastna i det stereotypa att ett gangsters är alltid italienare tex. 

Är du emot att man gör filmer om transor eller annat könsöverskridande också? 
  • Anonym (Ariel)
    Anonym (det) skrev 2023-02-16 12:31:56 följande:

Låta det vara eller ändrar till nåt bättre 

Som jag sa AC är inte bara tusen gånger vackrare än HB hon sjunger som en gudinna. Ariel måste inte vara vit för mig AC är ju från Indonesien men hennes utseende passar bättre för Ariel än HB 

Tycker HB är ett jätte konstigt val 

Så här ser bör en Disney prinsessa se ut enligt mig 

• Anonym (det)
    Anonym (...) skrev 2023-02-16 12:36:34 följande:
    Så var det förr, titta bara på gamla hollywoodfilmer där de vita skådsarna spökade ut sig för att se mörkare ut. 

Däremot vill man inte fastna i det stereotypa att ett gangsters är alltid italienare tex. 

Och de filmerna är ju rätt värdelösa ur en historisk och realistisk kontext. Ungefär som när man målar Jesus som en blond och blåögd person med långt hår. Det är fel. Missvisande och fel. Jesus såg ut som en arab/israel. 

Det är tråkigt när folk ska gå in och styra hur individerna ska se ut, eller ändra det för att det ska passa deras politiska agenda eller deras ideal.  
  • Anonym (det)
    Anonym (...) skrev 2023-02-16 12:36:34 följande:

Medical artist draws face of Jesus according to scientific research | WGN-TV
Svar på tråden Nya Lilla Sjöjungfrun blir woke och man ändrar hudfärg