• Anonym (Friskt vågat)

Jag försökte i alla fall. Har du stött på/skrivit till de

som du var intresserad av?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag försökte i alla fall. Har du stött på/skrivit till de
  • Anonym (Nestlé)

Nej jag hoppas de är tankeläsare eller synska. 

• Anonym (Troll)
    Anonym (Nestlé) skrev 2023-02-17 21:19:16 följande:

Nej jag hoppas de är tankeläsare eller synska. 

Man kan alltid fråga Drakens syrra, hon vet nog hur man gör ;)
  • Anonym (Kvinna60)
    Anonym (Friskt vågat) skrev 2023-02-17 07:50:10 följande:
    Jag försökte i alla fall. Har du stött på/skrivit till de

som du var intresserad av?

Ja, det har jag! Trevligt resultat fram till mannen skilde sig. Sen tycker mannen ifråga uppenbarligen det är mer givande att hänga här ex vis eller dejta vad som korsar hans väg på sociala medier. 

Friskt vågat hälften vunnet är mitt motto.

• Anonym (Ja, pga att jag måste)

Nu nätraggar jag inte men motsvarande i verkliga livet. Ja, pga att jag känner att jag måste. Jag vill egentligen inte skylla på hudfärg men jag skyller på hudfärg :D Män kommer inte fram till mig för att jag är svart, alternativt för att jag är otrevlig eller tusen andra skäl men vi säger att det är för att jag är svart. Så jag lärde mig tidigt att är jag intresserad av någon så måste jag agera på det. Kan inte vänta för då händer inget. Det fungerar 50% av gångerna (ungefär) att jag lyckas få en man intresserad tillbaks av mig om jag tex stöter på en kollega/kompis/bekant och kan lägga lite tid på det.

Skulle jag bara gå fram till någon tex. på en krog och försöka så sjunker nog chansen till max 25%

Så man måste kunna ta ett nej.

• Anonym (Ditte)

Förr skrev jag till de jag var intresserad av, är inte det minsta blyg eller konservativ så inga problem med det. och de flesta män blev smickrande och intresserade. men? jag noterade att de som inte tagit initiativet själva tenderade att tappa intresset ganska snart, redan innan man hunnit ses irl, medan de som själva tagit kontakt så gott som alltid hängde kvar och ville fortsätta ses även när jag konstaterat irl att det inte klickat för mig. Nu är jag singel igen, och lite mer desillusionerad , så ser ingen poäng alls i att själv ta initiativ om jag inte ser en profil som direkt verkar vara en riktig  en ?soul mate?, och det har inte  hänt än på de fem månader jag tittat runt.

• Anonym (Troll)
    Anonym (Kvinna60) skrev 2023-02-18 00:35:57 följande:

Ja, det har jag! Trevligt resultat fram till mannen skilde sig. Sen tycker mannen ifråga uppenbarligen det är mer givande att hänga här ex vis eller dejta vad som korsar hans väg på sociala medier. 

Friskt vågat hälften vunnet är mitt motto.

Haha jaa ger man sig i kast med en person som redan är upptagen ska man nog inte förvänta sig särskilt mycket :)
  • Anonym (Friskt vågat)
    Anonym (Ja, pga att jag måste) skrev 2023-02-18 00:54:14 följande:

Nu nätraggar jag inte men motsvarande i verkliga livet. Ja, pga att jag känner att jag måste. Jag vill egentligen inte skylla på hudfärg men jag skyller på hudfärg :D Män kommer inte fram till mig för att jag är svart, alternativt för att jag är otrevlig eller tusen andra skäl men vi säger att det är för att jag är svart. Så jag lärde mig tidigt att är jag intresserad av någon så måste jag agera på det. Kan inte vänta för då händer inget. Det fungerar 50% av gångerna (ungefär) att jag lyckas få en man intresserad tillbaks av mig om jag tex stöter på en kollega/kompis/bekant och kan lägga lite tid på det.

Skulle jag bara gå fram till någon tex. på en krog och försöka så sjunker nog chansen till max 25%

Jag skrev till en kvinna som är svart. Vi är grannar och har hälsat på varann. Hon svarade inte. Jag har varit intresserad av ett par andra svarta kvinnor, men de var upptagna. Annars hade jag stött på dom.
  • Anonym (Friskt vågat)

Jag stötte på en tjej som är från Kroatien eller Serbien också.
    Jag har inte stött på nån tjej med asiatiskt ursprung, men skulle göra det om jag träffade nån jag blir intresserad av. Jag har varit intresserad av arabiska tjejer också.

• Anonym (Kvinna60)
    Anonym (Ja, pga att jag måste) skrev 2023-02-18 00:54:14 följande:

Scenariot låter en aning främmande för mig när män av tradition tar initiativen (upplever jag). Modigt av dig att själv ta dem! :) då får du saker att hända i 50% av fallen. bra statistik som nog många killar avundas dig! Ja, killar brukar fixa ta ett nej light. De har i regel en större erfarenhet än kvinnor. Vi kvinnofolk behöver träna oss mer i den saken.
  • Anonym (Kvinna60)
    Anonym (Troll) skrev 2023-02-18 08:13:03 följande:
    Haha jaa ger man sig i kast med en person som redan är upptagen ska man nog inte förvänta sig särskilt mycket :)
    Näe, exakt så! Är själv upptagen. Men som jag berörde blev mannens bemötande mot mig annorlunda som separerad (hustrun initierade skilsmässa). Är inte på marknaden så allt inkl känslor och reaktioner är mkt förståeliga. Blev nog lite missförstådd när jag skrev alltför knapphändigt. 
Svar på tråden Jag försökte i alla fall. Har du stött på/skrivit till de