• Bellalinnea

    Present till gender reveal?!

    Hej! Ska på gender reveal om några dagar och vad har man med sig för present? Har ALDRIG vart på en sån och har verkligen noll koll.
    HJÄLP😬😬

  • Svar på tråden Present till gender reveal?!
  • Anonym (Är det?)

    Är det en bebis eller någon modern variant där någon identifierar sig som?

    Nån bebisgrej i det första fallet, inte gå dit alls i det andra utan bara skicka presentkort med grattis. För annars blir man bara sur på jobbiga wokemänniskor, och riskerar skapa dålig stämning på något som är viktigt för dem.

  • Anonym (Nytt påhitt.)
    Bellalinnea skrev 2023-02-18 09:28:08 följande:
    Present till gender reveal?!

    Hej! Ska på gender reveal om några dagar och vad har man med sig för present? Har ALDRIG vart på en sån och har verkligen noll koll.
    HJÄLP😬😬


    Det är du inte ensam om  eftersom det är ett ganska nytt fenomen och inte tradition här. 
    Är föräldrarna från USA? Men oavsett det,  fråga dem vad som är brukligt att ge vid såna här tillställningar eftersom du inte känner till vad som förväntas av gästerna. 
  • Anonym (Em)

    Vad är det för sorts människor som bjuder in folk till gender reveal? Och varför gör man det? och vilka bjuder man in? Bara närmaste familjen eller hela vänkretsen? Låter märkligt att man ska någon present med sig. 

  • Anonym (Nytt påhitt.)
    Anonym (Em) skrev 2023-02-18 09:54:36 följande:

    Vad är det för sorts människor som bjuder in folk till gender reveal? Och varför gör man det? och vilka bjuder man in? Bara närmaste familjen eller hela vänkretsen? Låter märkligt att man ska någon present med sig. 


    Samma som bjuder in till baby shower gissar jag. Sen blir det dop som är mer vanligt här. Tre tillfällen att uppmärksamma och att få presenter. Det kan bli många bjudningar för övriga. 
    Publiceringen på sociala medier verkar höra dit också. 
    Hoppas inte mina barn börjar med nåt dylikt. 
  • Anonym (Nytt påhitt.)
    Anonym (Em) skrev 2023-02-18 09:54:36 följande:

    Vad är det för sorts människor som bjuder in folk till gender reveal? Och varför gör man det? och vilka bjuder man in? Bara närmaste familjen eller hela vänkretsen? Låter märkligt att man ska någon present med sig. 


    De som dessutom tror att omgivningen bryr sig vilket kön det blir. 
    Ska man skrika hurra eller bli besviken? Det finns videos som visar hur besvikna syskon blir när de önskat sig det ena men det blir det andra. 
  • Anonym (Är det?)
    Anonym (Em) skrev 2023-02-18 09:54:36 följande:

    Vad är det för sorts människor som bjuder in folk till gender reveal? Och varför gör man det? och vilka bjuder man in? Bara närmaste familjen eller hela vänkretsen? Låter märkligt att man ska någon present med sig. 


    HBTQ-människor. Ofta där ett äldre barn eller en vuxen har hittat sin könsidentitet denne identifierar sig som, så har man ett kalas och personen berättar detta och man firar det med släkt och vänner. Jag har ganska svårt för det här, miljön, ideologin, människorna, så det blir antingen ett kort besök eller att jag i förväg skickat ett grattis och ett presentkort.

    Tycker det är bäst, presentkort+grattis kort besök eller ursäkta sig, för det är ju en viktig sak för dem och liksom något de tycker är roligt, då vill jag inte sabba det genom att irritera mig. 
  • Anonym (Nytt påhitt.)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-02-18 10:28:04 följande:
    HBTQ-människor. Ofta där ett äldre barn eller en vuxen har hittat sin könsidentitet denne identifierar sig som, så har man ett kalas och personen berättar detta och man firar det med släkt och vänner. Jag har ganska svårt för det här, miljön, ideologin, människorna, så det blir antingen ett kort besök eller att jag i förväg skickat ett grattis och ett presentkort.

    Tycker det är bäst, presentkort+grattis kort besök eller ursäkta sig, för det är ju en viktig sak för dem och liksom något de tycker är roligt, då vill jag inte sabba det genom att irritera mig. 
    Nej det görs innan barnet föds och föräldrarna tagit reda på vad det är. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Är det?) skrev 2023-02-18 10:28:04 följande:
    HBTQ-människor. Ofta där ett äldre barn eller en vuxen har hittat sin könsidentitet denne identifierar sig som, så har man ett kalas och personen berättar detta och man firar det med släkt och vänner. Jag har ganska svårt för det här, miljön, ideologin, människorna, så det blir antingen ett kort besök eller att jag i förväg skickat ett grattis och ett presentkort.

    Tycker det är bäst, presentkort+grattis kort besök eller ursäkta sig, för det är ju en viktig sak för dem och liksom något de tycker är roligt, då vill jag inte sabba det genom att irritera mig. 

    Vore det så skulle jag ändå förstå att man vill fira. Jag ser framför mig en tillställning när någon poffar en ballong och det flyger ut rosa eller blå konfetti samtidigt som alla skriker och fäller glädjetårar. Så otroligt tramsigt att jag verkligen undrar vad det är för fel på folk som beter sig så. Kul att du ska få en bebis liksom, men vem bryr sig om könet? 


     

  • Anonym (B)

    Jag kan inte hjälpa att tycka att sånt här är så pinsamt, konstigt och extremt självupptaget.

    Jag skulle aldrig drömma om att tänka att människor i min umgängeskrets mer än de allra närmsta skulle bry sig så mycket om könet på vårt barn..
    Men men...uppenbart gör TS vänner det...
    Måste det vara något bebisrelaterat? Känns ju dessutom svårt...Några som bryr sig så mycket om könet att det ska ordnas partaj vid avslöjandet lär ju bry sig om färger etc...
    Kanske en bok om barn och föräldrskap?

Svar på tråden Present till gender reveal?!