• Anonym (Orolig)

Göra slut eller inte?

Vi bestämde för ett år sedan att vi skulle vara särbo. Min partner flyttade ut.

3 anledningar.
    vi bråkade och sårade varandra mycket.
    Min partners psykiska ohälsa 
    Dålig relation till mitt barn sedan tidigare. Vi har även 2 gemensamma barn. 

Vi äter middag tillsammans ca 2 dagar i veckan med barnen. Oftast på mitt initiativ. Vi pratar dagligen men det är bara saker kring barnen. Det är all kontakt vi har typ. 
    Vi bråkar betydligt mindre och mår båda bättre. 
    Jag vill verkligen inte göra slut. Jag har föreslagit att vi ska göra saker tillsammans och även på tu man hand. Men han har alltid nån ursäkt att det inte går. 

Vi kan inte prata om känslor med varandra och inte heller om framtidsplaner som att planera sommarsemester. 

Har någon varit med om att ingen gör slut utan att förhållandet bara rinner ut i sanden? Är det normalt?

• Svar på tråden Göra slut eller inte?
  • Anonym (Acceptera)

Det är ju redan över och ni kretsar runt den rosa elefanten i rummet. 

• Anonym (K)

En bråkstake är alltid en bråkstake även om man flyttar isär. Med det menar jag att jag inte förstår varför man skulle vilja fortsätta vara tillsammans med någon som behandlar en illa eller som man inte klarar att ha normal kommunikation med, och som har ett så trasigt liv dessutom. Du kan inte laga honom! Och själv verkar han inte kapabel att handskas med sitt liv just nu, så bara lämna honom.

• Anonym (K)

Dessutom, han vill inte umgås med dig. Fatta att relationen är över. Det spelar ingen roll att orden inte är sagda, ni är inte ett par längre.

• Anonym (äää)

I mina öron låter din beskrivning som att ni bara umgås för att ni måste pga gemensamma barn. Dvs ni verkar inte ha en kärleksrelation. 

• Anonym (Orolig)

Jag har 3 barn och sätter verkligen dom i första hand. Lägger så lite energi som möjligt på vår relation och har väntat länge nu på att han förmodligen kommer göra slut. Allt mitt focus är såklart att få träffa mina barn varje dag. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (äää) skrev 2023-02-18 12:06:22 följande:

I mina öron låter din beskrivning som att ni bara umgås för att ni måste pga gemensamma barn. Dvs ni verkar inte ha en kärleksrelation. 

Jag skulle snarare säga för att vi VILL pga de gemensamma barnen
  • Anonym (K)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-02-18 12:24:25 följande:
    Jag skulle snarare säga för att vi VILL pga de gemensamma barnen
    DU vill, inte han.
  • Anonym (Orolig)

Varför gör han då inte slut? 
    Han kanske han inte vill att jag ska träffa nån annan? ( Vilket jag ändå inte vill så länge barnen är små) Men han kan ju heller inte träffa nån annan så länge han inte gör slut med mig. 

För mig är det hela så konstigt, men det är alltid så att vi inte förstår varandra. 

• Anonym (Orolig)
    MysigaSara97 skrev 2023-02-18 13:00:33 följande:
    Sluta inbilla dig nu för det blir bara löjligt. Han vill ingenting utan det är du som verkar älska att självplåga dig själv och dina barn. Det är dags att växa upp och våga ta lite obekväma beslut för du gör verkligen inte någon en tjänst genom det du håller på med i dagsläget.
    Kan du säga mer konkret vad jag ska göra? Och vad jag ska sluta med?

Tolkar som att du tycker att jag ska göra slut för att jag tror det är det han vill. 
Svar på tråden Göra slut eller inte?