Sluta med välling?!
Hej, min dotter som snart är 2 år dricker alltid välling på kvällen och vaknar även på natten och dricker välling, kan omöjligt tro att det är gör att hon är hungrig, men kanske mer att hon blivit van med det åh kanske ser det som en liten snutte eller nått (hon tar inte napp) 🤷🏼?♀️. Och vi ger henne välling på natten mest för att man är så trött åh vill bara somna om själv..
Men nu har jag bestämt att blöjjan ska bort och vill då först sluta med vällingen så att hon kan bli helt torr dag och natt på engång typ.
Men då till min fråga huuuuuur lyckas man sluta med vällingen? 😅 Läst nått om att vissa ger i mugg istället för flaska men då en vanlig mugg eller en pipmugg typ? Spelar det nån roll? Eller ska man bara va bestämt åh nej ingen välling mer eller borde man trappa ner den åh isåfall hur? 😅 Skulle ju såklart kunna erbjuda nå annat på kvällen som typ macka eller så meen hon är dålig på att äta sånt åh vill ju inte hon ska gå hungrig på natten heller. 😅
Så har ni några tips? Behöver hjälp åh stöd att först ta fajten med vällingen och sen blöjjan😅